اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

کشف و معدوم‌سازی۴.۵ تن مواد غذایی فاسد در ایام نوروز در خراسان‌جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مدت اجرای طرح نظارت نوروزی تعداد ۳۱ مراکز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: همچنین در پی این بازدیدها ۴.۵ تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

کشف و معدوم‌سازی۴.۵ تن مواد غذایی فاسد در ایام نوروز در خراسان‌جنوبی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به جابجایی جمعیت در ایام نوروز وضعیت بهداشت تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح نظارت بهداشتی نوروزی از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز و به مدت یک ماه تا 15 فروردین‌ماه جاری اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال و بعد از این ساعات در صورت نیاز فعال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه و مسافران، جلوگیری و کاهش آسیب افراد با مصرف مواد غذایی در سطح عرضه و کنترل بیماری‌ها از اهداف طرح بوده است.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در طی اجرای این طرح پنج اولویت در نظارت‌ها وجود داشته است، یادآور شد: این اولویت‌ها شامل نظارت بر اماکن حساس از جمله اماکن عمومی و امکان بین‌راهی، نظارت و کنترل با اولویت مواد غذایی حساس، نمونه‌برداری‌های هدفمند از مواد غذایی،  بازرسی و نظارت بر سامانه آبرسانی و کنترل دخانیات بوده است.

وی ادامه داد: در طی این مدت 117 مورد بازدید بهداشت محیط در قالب 27 اکیپ با همکاری هشت نفر از کارشناسان بهداشت محیط در سطح استان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در طی مدت اجرای این طرح از مجموع 6 هزار و 748 مکان تهیه و توزیع مواد غذایی در استان 8 هزار و 752 مورد بازدید، از مجموع بیش‌از 4 هزار اماکن عمومی میزان 5 هزار و 764 مورد بازدید، از مجموع 121 اماکن بین‌راهی میزان 315 مورد بازدید و از مجموع یک‌هزار و 29 سامانه آبرسانی میزان یک‌هزار و 317 مورد بازدید انجام شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در مجموع در پی این بازدیدها تعداد مراکز و اماکن متخلف 31 مورد بوده که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، یادآور شد: در پی این بازدیدها 4.5 تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی از انجام 334 مورد نظارت و بازرسی مشترک توسط بازرسان بهداشت محیط با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در استان در مدت اجرای طرح نظارت نوروزی خبر داد و افزود: همچنین در این مدت 100 مورد اظهار بهداشتی در استان صادر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در طول مدت اجرای طرح نظارت بهداشتی نوروزی 387 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفته است، اضافه کرد: با توجه به وجود تجهیزات جدید بازدیدها هدفمند شد و مجموع نمونه‌هایی که با تجهیزات پرتال برداشته شد 4 هزار و 696 مورد بود.

مهدی‌زاده با اشاره به ثبت 88 شکایت بهداشتی محیط به سامانه 190 در نوروز امسال در استان، گفت: همچنین در ایام نوروز 2 هزار پمفلت تهیه و بین مسافران مراجعه‌کننده به مراکز بهداشت محیط در سطح استان توزیع شد.

انتهای پیام/69027/ج40

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول