اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

مشکل بیمه کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر حل شده است/ تعطیلی 3 معدن در سال 1396 به دلیل نا ایمن بودن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فعالیت 300 کارگر در معدن زمستان یورت آزادشهر پس از ایمن‌سازی و نوسازی معدن، گفت: مشکل بیمه کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر حل شده است.

مشکل بیمه کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر حل شده است/ تعطیلی 3 معدن در سال 1396 به دلیل نا ایمن بودن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینقلی قوانلو بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت معدن زمستان یورت آزادشهر که در اردیبهشت ماه سال گذشته دچار انفجار شد که بیش از 40 نفر از معدنچیان در این حادثه کشته شدند، اظهار کرد: این حادثه تلخ‌ترین حادثه در سال گذشته در استان بود.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه 350 نفر بیکار شدند که 6 ماه بیمه بیکاری دریافت کردند و در حال حاضر پس از ایمن‌سازی و نوسازی معدن، 300 نفر در این معدن مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در حال حاضر به غیر از تونل حادثه‌دیده این معدن، استخراج از سایر تونل‌ها در حال انجام است و عملیات ایمن‌سازی و طرح ایمنی کامل معدن با مشارکت دانشگاه شاهرود در حال انجام است.

قوانلو گفت: در حال حاضر علاوه بر ایمنی داخل معدن، ایمنی کمکی و سیستم تهویه خارجی این معدن تا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و تولید در بخش متوقف شده نیز دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات بیمه و حقوق و دستمزد کارگران معدن، بیان کرد: به طور قطع این مشکلات حل شده زیرا اگر حل نمی‌شد ما مجوز کار نمی‌دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه سه معدن را سال 1396 تعطیل کردیم و پس از ایمن‌سازی دوباره مجوز راه‌اندازی داده‌ایم، گفت: نظارت فنی در حصوص سایر معادن را در دستور کار داریم اما نظارت ایمنی معادت بر عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/30/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول