اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

اخطار به 56 متخلف تغییر کاربری غیر مجاز در تعطیلات نوروزی 1397

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در تعطیلات نوروزی سال 1397 شناسایی، پیشگیری و توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در صدر دستور کاری بود به طوری که در مجموع 56 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در سطح استان شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر و عملیات اجرایی آنان توقیف شده است.

اخطار به 56 متخلف تغییر کاربری غیر مجاز در تعطیلات نوروزی 1397

ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار داشت: در مجموع حدود 163 اکیپ گشت ویژه، شامل 526  مامور به صورت فعال و روزانه در ایام تعطیلات نوروز 1397 عملیات حفاظت از زمین‌های زراعی و باغی را در  15 روز تعطیلات نوروزی را به عهده داشته‌اند. 

وی افزود: خودروهای مجهز به سیستم جی پی اس و سایر امکانات و تجهیزات لازم برای اراضی بوده و اقدامات آنها مرتبا از سوی مرکز فرماندهی و کنترل سامانه 131 استان در سازمان کنترل و رصد می‌شد.
به گفته این مسئول در 42 مورد از این تخلفات غیر مجاز مستقیما اخطاریه تخلف از سوی کارشناسان و نیروهای گشت به متخلفان در حین انجام تغییر کاربری ابلاغ شده و در 14 مورد نیز متخلفان در محل حاضر نبوده و اخطاریه الصاقی صادر شده است.
ملکی تاکید کرد: دستاورد اصلی فعالیت مستمر گشت‌ها در سطح عرصه‌های کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی اثر بازدارندگی و آگاهی بخشی به مردم است و حضور مستمر همکاران امور اراضی در عرصه  باعث کاهش تخلفات و کم شدن تغییر کاربری‌های غیر مجاز می‌شود.

وی گفت: نیروهای ما با هدف پیشگیری وارد عرصه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی می‌شوند تا افراد ذینفع را از خسارات احتمالی به اراضی کشاورزی آگاه سازند.

مدیر امور اراضی استان کردستان با اشاره به فعالیت شهرستان‌ها در ایام نوروز در راستای شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز اظهار داشت: همه شهرستان‌ها در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده‌اند ولی با توجه به حجم فعالیت و  سطح عرصه‌های کشاورزی بیشترین فعالیت در شهرستان بانه با  مجموع 20 مورد شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز و صدور همکاری خوب همه نهادها و دستگاههای ذی نقش حفاظتی، نظارتی، انتظامی و قضایی صورت اخطاریه انجام شده است.

ملکی بیان کرد: شهرستان‌های سنندج و بیجار نیز هرکدام با 10 مورد شناسایی تغییر کاربری و صدور اخطاریه در رتبه دوم استانی قرار دارند.
وی در خصوص نقش سامانه ارتباط مردمی 131 و میزان مشارکت در حفاظت اراضی در ایام نوروز 1397 اظهار کرد: هدف اصلی ایجاد سامانه تلفنی 131 افزایش مشارکت مردم در راستای حفاظت اراضی کشاورزی و شناسایی تخلفات و همچنین ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردم در این حوزه و اخذ نظرات و پیشنهادات مردمی است.
وی یادآور شد:مجموع تماس‌های ثبت شده از سوی مردم با سامانه 131در ایام تعطیلات نوروزی را 131 مورد عنوان شده است و از همه مردم شریف استان دعوت می‌شود چنانچه با موارد تخلفی مربوط به حوزه زمین برخورد کردند به سامانه 131 اطلاع رسانی کنند تا با مشارکت مردم از زمین‌های زراعی و باغی استان محافظت لازم به عمل آید.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول