اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حدادعادل:

جایزه مصطفی(ص) نماد و نشانه‌­ای از احترام مسلمانان به دانشمندان است

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جایزه مصطفی(ص) که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، نماد و نشانه‌­ای از احترام مسلمانان به دانشمندان است.

جایزه مصطفی(ص) نماد و نشانه‌­ای از احترام مسلمانان به دانشمندان است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب­ فارسی اظهارداشت: دومین مراسم جایزه مصطفی(ص) برنامه خوب،‌ باشکوه و فاخری بود و بنده خوشحال هستم که این جایزه را به نام پیامبر گرامی اسلام(ص) نامگذاری کردند و در هفته وحدت و ایام نزدیک به ولادت پیامبر(ص) چنین جشنی در ایران اسلامی برگزار شد که معنی واقعی آن احترام اسلام به علم است و در عین حال، حکایت از نیاز جهان اسلام به پیشرفت علمی می‌کند.

وی افزود: تصور می‌کنم این جایزه در سال­‌های آینده بتواند تاثیر خوبی هم در تشویق جوانان و هم ایجاد پیوند علمی میان کشورهای­ اسلامی داشته باشد.

وی درباره اینکه این جایزه از لحاظ مالی وابستگی به دولت ندارد و از محل منابع مردمی تامین مالی می‌شود؛ ‌تصریح کرد: این یک سنت پسندیده‌ای در جهان اسلام بوده است و قطعا بخش مهمی از پیشرفت علمی در جهان اسلام حاصل سرمایه‌­گذاری واقفان خیراندیشی است که در طول تاریخ سرمایه مادی خود را وقف پیشرفت علم کردند؛ امروز نیز باید سنت حسنه وقف علمی احیا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول