اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه اردکان:

شهدای مدافع حرم از رویش های انقلاب اسلامی هستند

امام‌جمعه اردکان با اشاره به ایمان جوانان امروز و اشتیاق آن‌ها به شهادت، گفت: شهدای مدافع حرم از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند.

شهدای مدافع حرم از رویش های انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر صبح امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت باب‌الحوائج حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) ضمن تسلیت شهادت این امام همام، به بیان گوشه‌هایی از زندگی و فضائل آن حضرت پرداخت و یاد و نام همه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: عجیب‌ترین ایمان متعلق به اقوام آخرالزمان است که سال‌ها پس از وجود پیامبران می‌آیند و بااینکه هیچ پیامبر و امام معصومی را ندیده‌اند به کتاب خدا ایمان می‌آورند. در روایت دیگری آمده است کسی که در این زمان ایمان بیاورد و دین خود را حفظ کند خداوند متعال اجر و پاداش پنجاه نفر از صحابی رسول خدا را به او می‌دهد و مصداق این روایت همین کسانی هستند که در زمان ما اطراف ولی زمان خود و نائب امام زمان را گرفته‌اند و بدون ذره‌ای منت و سست شدن در این مسیر استوار ماندند و ایستادگی کردند.

امام‌جمعه اردکان افزود: درزمانی که فضای عمومی این دنیا را مادیات، اشرافیت و لذت‌گرایی فراگرفته است این جوانان عزیز که امروز رفتند و مدافع حرم شدند با اشتیاق راه شهادت را انتخاب کردند و آن‌چنان ایمان محکمی دارند که دست از زندگی، خانواده و تمام لذت‌ها می‌شویند و برای دفاع از اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) می‌روند و شهید حججی و امثال او مصداق این ایمان‌های عجیب و از رویش‌های انقلاب هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود جایگاه شهدا در نزد خداوند را بسیار بالا دانست و تأکید کرد: باید به این عظمت و جایگاه غبطه بخوریم و ما که مانده‌ایم باید تلاش کنیم و از خداوند بخواهیم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم مسیر نورانی شهادت را طی کنیم. باید با ارتباط با شهدا انجام‌وظیفه کنیم و جرعه‌ای از معنویت آن‌ها را کسب کنیم تا موردنظر و لطف شهدا قرار بگیریم.

مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است که مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/90008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول