اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی:

حرکت جدید آمریکا نشان استیصال آنان است/ سکولاریسم اجتماعی حوزه‌ها را تهدید می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چرا بعد اینکه امت اسلامی مانند ید واحده گروه‌های تکفیری را به خاک نشاند، آمریکایی‌ها نمی‌گذارند، آب خوش از گلوی سوریه پایین رود؟ موضوع شیمیایی را بهانه کردند، چون در قبال جبهه واحد مقابلشان مستاصل هستند.

حرکت جدید آمریکا نشان استیصال آنان است/ سکولاریسم اجتماعی حوزه‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در همایش بزرگ سفیران هدایت که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به علما و مهمانان عراقی و لبنانی حاضر در این همایش، اظهار کرد: بعثت نبی مکرم اسلام از مهم‌ترین جلوه‌های حضرت حق است؛ «اقرا بسم ربک الذی خلق»، سخن از توحید خالقی نیست، سخن از توحید ربوبی است.

وی ادامه داد: تربیت یعنی احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی، این احیای تمایلات عالی در انسان به‌وسیله اهداف، غایات و احکام شریعت صورت می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش عالمان دینی در جهت‌دهی به جامعه، گفت: عالمان، وارثان انبیا در تحقق جامعه‌ای مبتنی بر دین هستند که رسالت سنگینی است.

رئیسی با بیان اینکه امروزه سکولاریسم الحادی عاملی تهدیدکننده برای حوزه نیست، تاکید کرد: حوزه‌ها و دانشمندان ما هیچ زمانی با سکولاریسم الحادی تهدید نمی‌شوند، زیرا اساسشان بر توحید بوده و دارای غنای ارزشمندی است، در دعای عرفه ابا عبدالله الحسین اوج عرفان و ارتباط با خدا وجود دارد، کدامین سخن در عرفان ایتالیایی و بودایی می‌تواند مانند این نگاه باشد؟ 

تولیت آستان قدس رضوی سکولاریسم اجتماعی را عاملی تهدید کننده دانست و گفت: نگاه این قسم از سکولاریسم آن است که دین فردی و خصوصی است و نمی‌تواند در انسان معاصر نقش‌آفرینی کند. 

وی ادامه داد‌: این تهدیدی است برای کارآمدی دین، حتی برخی نسبت به کثرت روحانی قلم میزنند با این مضمون که آیا دین می‌تواند پاسخگوی انسان معاصر باشد و ظرفیت این را دارد که به تمام سوالات اقتصادی و فرهنگی و لایه‌های زندگی انسان امروز پاسخ دهد یا خیر. 

رئیسی خاطرنشان کرد: پاسخ آن است که بعثت پیامبر نیاز انسان معاصر است، همین امروز سخن پیامبر(ص) برای تهدیدات اخلاقی و فکری وجود دارد، نه اینکه بعثت مربوط به دیروز باشد و ما امروز فقط آن را گرامی بداریم. 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه بعثت هر سال اتفاق می‌افتد، بیان کرد: دعوت برای جامعه بشری زنده است و مثالش برانگیخته شدن انسان هایی است که جوامع را به عدالت و خدا پرستی و ضدیت با استکبار، الحاد و فساد دعوت می‌کنند. 

وی افزود: جامعه اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به علما و دانشمندان بصیر و عالم و همراه با معنویت و عقلانیت برای دعوت جامعه به اخلاق، کار جهادی و حرکت در گره‌گشایی در زندگی مسلمانان دارد. 

رئیسی با بیان اینکه دشمنان همان طور که در مقابل نبی مکرم اسلام صف‌آرایی کردند و نگذاشتند، پیام حیات بخش ایشان به جامعه بشری برسد، امروز هم صف آرایی می‌کنند، تصریح کرد: نقشی که مستکبران امروز دارند، تفکرها و دین‌های ساختگی و ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و جو سازی است و ما شاهد جاهلیت از نوع مدرن هستیم که دچار پیچیدگی شده است. 

تولیت آستان قدس رضوی اتحاد و بصیرت آفرینی را مهم‌ترین نیاز جهان اسلام در این شرایط دانست و اضافه کرد: همچنان که مقام معظم رهبری گوشزد می‌کنند، نسبت به بصیرت و تنبه می‌دهند، نسبت به اینکه دشمن نمی‌گذارد، اهداف شریعت شکل بگیرد. 

وی با بیان اینکه بیان دشمن ایجاد گروه‌های تکفیری و تفرقه افکنی است، خاطرنشان کرد: چرا بعد این مدت با وجود اینکه امت اسلامی مانند ید واحده گروه‌های تکفیری را به خاک نشاند، آمریکایی‌ها نمی‌گذارند، آب خوش از گلوی سوریه پایین رود؟ موضوع شیمیایی را بهانه کردند، چون در قبال جبهه واحد مقابلشان مستاصل هستند. 

رئیسی با اشاره به گروه‌های تفکری، اظهار کرد: این‌ها مدل کارشان شبیه یک مسلمان معتقد به دین نیست، اینها اسرائیلی‌ها هستند که این‌گونه بی‌رحمانه نسبت به مسلمانان جنایت می‌کنند، جنس کار این‌ها اسراییلی است. 

وی تاکید کرد: امید داریم این نشست‌ها که بسیار مبارک است، صفوف متحد مسلمانان و علمای مسلمین که وظیفه مهم رسیدن به غایت شریعت را به عهده دارند، تحکیم بخشد و هر سال این صفوف متحدتر باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول