اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

وقیحانه است که تا مشکلی ایجاد می‌شود عده‌ای جامعه را با زمان شاه مقایسه می‌کنند/ محیط دروغین فضای مجازی بیگانه همانند شمشیر دو لبه است

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: بسیار وقیحانه است که تا مشکلی در جامعه به وجود می‌آید، عده‌ای سریعاً در مقام مقایسه جامعه فعلی با زمان شاه برمی آیند و می‌گویند در زمان شاه این‌چنین نبود؛ واقعیت این است که در زمان شاه دین در سطح حاکمیت، استقلال و آزادی وجود نداشت، ایران برده آمریکا بود و فضای خفقان بر کشور حاکم بود.

وقیحانه است که تا مشکلی ایجاد می‌شود عده‌ای جامعه را با زمان شاه مقایسه می‌کنند/ محیط دروغین فضای مجازی بیگانه همانند شمشیر دو لبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در جمع طلاب و مداحان شهرستان ابرکوه اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران در امنیت به سر می‌برد. چندی پیش داعشی‌ها دزدانه وارد شدند تا مجلسیان را بکشند که پس از آن هیچ موجی در کشور ایجاد نشد؛ اما اگر این اتفاق در لندن و پاریس رخ می‌داد تا یک ماه سایه ترس بر سر مردم آن‌ها بود.

تأکید بر ولایت، تأکید بر دین، امنیت، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری است

وی با بیان اینکه تأکید بر ولایت، تأکید بر دین، امنیت، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری است، تصریح کرد: در جریان فتنه 88 آنان که پیروز انتخابات نبودند اصرار داشتند که انتخابات باطل شود، اما مقام معظم رهبری از مردم‌سالاری دفاع کرده و فرمودند که حتی اگر اعلام نتیجه انتخابات تا 5 روز هم طول بکشد معترضین باید از طریق قانونی اقدام کنند و هرگز این بدعت را نخواهیم گذاشت که هرکسی رأی نیاورد، عده‌ای را دور خود جمع کند و با قمه‌کشی و زور بخواهد انتخابات را باطل کند.

نظام و انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم محقق شد

امام‌ جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مردم سرمایه انقلاب هستند، اضافه کرد: هر نظام و انقلابی که با پشتوانه مردم محقق شود و حرکت کند، ماندگار خواهد بود و اگر مردم بروند، نظام و انقلاب هم خواهد رفت. بنابراین این سرمایه واقعی از اول انقلاب بوده است و تا آخر هم خواهد بود.

خاتمی تشریح کرد: از اهل بصیرت انتظار است، انتقادها را شنیده و تحمل کنند و در کنار آن خوبی‌ها را هم ببینند. امروز در جامعه دروغ‌های بسیاری علیه نظام در فضاهای مجازی با مدیریت بیگانگان به ویژه در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام منتشر می‌شود که مردم ابتدا باید اصل را بر دروغ بودن این مطالب بگذارند و سپس تحقیق کنند، اگر درست بود آنگاه بپذیرند.

وی مطرح کرد: در فضاهای مجازی بیگانه هیچ‌گونه تقوا و کنترلی نیست و هرکسی هر دروغی بخواهد منتشر می‌کند، اما باید دانست که این محیط‌‌ها شمشیر دو لبه است و دامن کذاب را خواهد گرفت.

کسانی پرچم انقلاب را حمل می‌کنند که اهل بصیرت باشند

امام‌ جمعه موقت تهران عنوان کرد: بسیار وقیحانه است که تا مشکلی در جامعه به وجود می‌آید، عده‌ای سریعاً در مقام مقایسه جامعه فعلی با زمان شاه برمی آیند و می‌گویند در زمان شاه این‌چنین نبود؛ واقعیت این است که در زمان شاه دین در سطح حاکمیت، استقلال و آزادی وجود نداشت، ایران برده آمریکا بود و فضای خفقان بر کشور حاکم بود.

خاتمی یادآور شد: هم‌اکنون در 40 سالگی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و پرچم این انقلاب را کسانی می‌توانند حمل کنند که اهل بصیرت باشند و برای حفظ دین بهای آن را پرداخت کنند. باید مواضع دین را بشناسند که امروزه همان مواضع ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موضع ولایت این است که باید از مسؤولان در عرصه خدمت‌رسانی حمایت و به آنان کمک کرد. هیچ‌کس با نقد منصفانه مخالف نیست و اگر نقدی بر مسؤولان وارد است باید تبیین و روشنگری نسبت به آن صورت گیرد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول