اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

داشتن رویکرد اشتغال و صادرات قوای سه‌گانه لازمه توسعه اقتصادی کشور است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: همه بخش‌های تقنینی، اجرایی و قضایی در کشور باید در تعاریف اقتصاد بازنگری داشته باشند و اشتغال و صادرات را از اصول خود بدانند.

داشتن رویکرد اشتغال و صادرات قوای سه‌گانه لازمه توسعه اقتصادی کشور است

ایرج ندیمی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به راهکارها برای برگشت ارزش پول ملی ایران اظهار کرد: دولت باید نقش کارفرمایی خود و همه نهادها و سازمان‌ها را کم‌رنگ و خود و همه زیرمجموعه‌هایش را به سیاست‌گذار، ناظر و هادی تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران باید رابطه خود را با دنیا تعریف کند افزود: باید قبول کرد که بخشی از مشکلات ما در کشور ناشی از ارتباط ما با دنیا است و طبیعتاً مباحث بین‌المللی و منطقه‌ای در اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد.

مشاور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور رابطه نفت با اقتصاد را یک‌به‌یک به سمت فعالیت‌های عمرانی و تولیدی سوق دهیم و هر نوع رویکردی متأثر از نفت را در هزینه‌های جاری را منتفی نماییم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق اقتصادی کشور افزود: بخش خصوصی در حال حاضر به دنبال گرفتن تسهیلات ارزان است و باید علاوه بر اینکه دولت در اختیارش می‌گذارد منابع را به‌درستی مدیریت کند و بهره‌وری را افزایش دهد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حل معضلات اقتصادی باید مسئله نگر و اقتصاد را در راستای تولی و صادرات پیش ببریم تصریح کرد: باید همه مبانی در اقتصاد به سمت تولید و صادرات حرکت کند و بروکراسی‌های بی‌خود در مسیر صادرات و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

ندیمی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری در کشور نهادینه شود به رویدادهای مهمی منتج می‌شود گفت: با نهادینه شدن سرمایه‌گذاری در کشور در ابتدا فرار سرمایه نخواهیم داشت و دوم اینکه گردش نقدینگی در کشور افزایش پیدا می‌کند و پروژه‌ها در کشور با سرعت بیشتری انجام می‌شوند و شکوفایی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت با بیان اینکه گردش پول در حال حاضر به حداقل رسیده گفت: با گردش پول فعلی نمی‌توان برخلاف جامعه‌ای که در سال چند ده بار پولشان در گردش است فعالیت اقتصادی داشته باشیم.

ندیمی با تأکید بر همت همه‌جانبه دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: همه بخش‌های تقنینی، اجرایی و قضایی در کشور باید در تعاریف اقتصاد بازنگری داشته باشند و اشتغال و صادرات را از اصول خود بدانند و یقیناً با این رویکرد مسائل دیگر نیز قابل‌حل است.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول