اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سید محمدعلی حسینی در گفت‌وگو با فارس:

بازسازی روحی و انگیزه تروریست‌ها از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه بود

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران بازسازی روحی و انگیزه گروه‌های تروریستی را از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه خواند.

بازسازی روحی و انگیزه تروریست‌ها از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه بود

«سید محمدعلی حسینی» سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص تجاوز موشکی دیشب آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه عنوان کرد: دامنه حملات موشکی محدود شب گذشته نسبت به آن چه آمریکا، فرانسه و انگلستان در ابتدا مطرح می‌کردند و شعار می‌دادند، تفاوت زیادی دارد که بیانگر عقب‌نشینی آشکار این کشورهاست.
وی افزود: این عقب‌نشینی می‌تواند در اثر مخالفت بسیاری از کشورها از جمله برخی از کشورهای اروپایی و متحدان غربی این سه کشور و همچنین در اثر اعتراض احزاب و گروه‌های داخلی این کشورها و نیز افکار عمومی بین‌المللی باشد‌.
سفیر سابق ایران در ایتالیا عنوان کرد: این سه قدرت غربی نهایتاً به خاطر حفظ به اصطلاح پرستیژ بین‌المللی خود دست به یک اقدام سخیف و بی‌ارزش از نظر نظامی زده و اهداف موهومی را متناسب با ادعا و اتهام بی‌اساس خود مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مورد اصابت قرار دادند.
حسینی ادامه داد: سابقه نشان داده هر زمان که ارتش سوریه و نیروهای مردمی به پیروزی مهم و تعیین‌کننده‌ای دست می‌یابند و شکست سنگینی را به تروریست‌های تحت حمایت نیروهای غربی و منطقه‌ای تحمیل می‌کنند، اتهامات مختلفی از جمله استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه مطرح می‌شود، در حالی که تأسیسات مظنون به تولید مواد شیمیایی قبلاً و تحت نظارت نهادهای ذی‌ربط منهدم شده بود.
سخنگوی اسبق وزارت خارجه ادامه داد: در حقیقت یکی از اهداف عملیات شب گذشته، تلاش غربی‌ها برای بازسازی روحی و انگیزه گروه‌های تروریستی بوده است.
وی در ادامه این گفت‌‌وگو بیان کرد: این اقدام با هر هدفی صورت گرفته باشد، اقدامی نامشروع، غیرقانونی و برخلاف قواعد حقوق بین‌الملل است که بر اساس اتهامی واهی و غیر مستند و حتی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است؛ اقدامی که گرچه بی‌ارزش و سخیف است، اما سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس سابقه‌ای را به ثبت رساندند که اساس موازین بین‌المللی را به هم ریخته و نهایتا قانون جنگل را بیش از پیش بر معادلات و مناقشات بین‌المللی حاکم می‌کند.
سفیر سابق ایران در ایتالیا ادامه داد: این سه کشور غربی حتی برای تظاهر به احترام به افکار عمومی جهان و نیز احترام نمایشی به قواعد و فرآیندهای پذیرفته شده بین‌المللی نیز حاضر نشدند در انتظار اقدام گروه بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بمانند و نهایتاً تصمیم یکجانبه خود را مبتنی بر یک دروغ بزرگ اتخاذ کردند.
حسینی همچنین عنوان کرد: این اقدام، انگیزه جبهه مقاومت را در ایستادگی مقابل جبهه استکبار و عوامل منطقه‌ای و گروه‌های تروریستی وابسته به آنان افزایش خواهد داد. جبهه مقاومت از این تجربه برخوردار است که دشمن در مقابل پیروزی‌های چشمگیر و کلیدی آن واکنشی هر چند غیرعقلانی از خود بروز می‌دهد.
وی در ارزیابی از احتمال حمله مجدد به سوریه نیز گفت: احتمال حمله مجدد دور از انتظار نیست و لذا شرایط فعلی، هوشیاری لازم را همچنان طلب می‌کند.
انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول