اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

سردار قاسمی در یزد:

آثار مکتوب شهید آوینی ماهیت حقیقی جریان لیبرال و غرب‌زده امروز را معرفی می‌کند

استاد دانشگاه شهید رجایی با اشاره به غفلت نسبت به آثار و نوشته‌های شهید آوینی، گفت: آثار به‌جامانده از این شهید ماهیت حقیقی جریان لیبرال و غرب‌زده امروز که در بخشی از دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده‌اند را معرفی می‌کند.

آثار مکتوب شهید آوینی ماهیت حقیقی جریان لیبرال و غرب‌زده امروز را معرفی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار سعید قاسمی شنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر اسلامی و مبعث پیامبر اسلام(ص) در محل مسجد ارگ یزد برگزار شد؛ با تبریک مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی، اظهار داشت: در طول این سال‌ها بخشی از شخصت و آثار این شهید گران‌قدر موردتوجه قرار گرفت، اما بسیاری از آثار مکتوب ایشان و تلاش صورت گرفته توسط این هنرمند متفکر برای معرفی ماهیت جریان روشنفکرنما و لیبرال، همچنان مغفول مانده است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در آثار منتشرشده از سید شهیدان اهل‌قلم، حدود 4 کتاب و 40 مقاله وجود دارد که در آن حقیقت جریان غرب‌گرا و لیبرال مسلکی که امروز هم به نوعی با آن ها مواجه هستیم، تبیین شده است.

قاسمی بابیان اینکه در طول تاریخ انقلاب افراد، گروه‌ها و جریان‌های بسیاری بودند که برخلاف گذشته خود از خط حقیقی انقلاب منحرف شدند و نشان دادند که هم ازلحاظ فکری و هم ازلحاظ عملی با انقلاب فاصله جدی دارند، تصریح کرد: این انحراف‌ها بعد از فتنه 88 بیشتر نمایان شد و جریانات و افراد بسیاری که پیش‌ازاین به‌نوعی وجهه انقلابی و ارزشی داشتند، ماهیت حقیقی خود را نشان دادند.

وی در این راستا اضافه کرد: ایستادگی در برابر انحراف از خط اصیل انقلاب اسلامی و مسیر ترسیم شده توسط امام راحل و جلوگیری از تحریف ارزش‌ها و حقیقت‌ها و آرمان‌های انقلاب، وظیفه ای است که همواره باید موردتوجه نیروهای حزب‌اللهی قرار بگیرد.

نفوذ جریان غرب‌گرا با فضاسازی و منحرف کردن افکار عمومی در نهادهای اجرایی 

این تحلیلگر سیاسی بانام بردن از برخی از این افراد و گروه‌ها و اشاره به مواضع و انحرافات آن‌ها در طول این 40 سال و رنگ عوض کردن‌های این دسته‌ها در این مدت، اذعان کرد: امروز نیز با جریانی مواجه هستیم که با ظاهرسازی و فریب‌کاری، خود را با هر جریان سیاسی که قدرت را در دست دارد وفق می‌دهد و به آن شبیه می‌شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه این جریان و گروه هیچ ارزشی برای دست آورد ها و آرمان‌ها انقلاب قائل نیستند و در راستای منافع خود، حاضرند هر ضربه‌ای به آن‌ها بزنند و آن‌ها را بفروشند، یادآور شد: چنین افرادی امروز با فریب‌کاری‌ها و فضاسازی‌ها و منحرف کردن افکار عمومی، به‌خصوص در برهه‌هایی نظیر انتخابات، موفق به نفوذ در بخش‌هایی از نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیری کشور شدند.

آثار مکتوب شهید آوینی به‌خوبی تمدن غربی و جریان لیبرال را معرفی می‌کند

وی ادامه داد: مبارزه با این جریان ملزم به شناختن تاریخچه آن‌ها و شیوه‌ها و حیله‌هایی است که به کار می‌برند، و برخی آثار به‌جامانده از شهید آوینی به‌خوبی حقیقت این جریان را معرفی می‌کند.

این استاد دانشگاه شهید رجایی با تأکید مجدد بر لزوم توجه جوانان انقلابی کشور به آثار به‌جامانده از شهید آوینی، افزود: مطالعه کتاب‌هایی همچون «توسعه و مبانی تمدن غرب» که در نقد و بررسی گفتمان غربی و لیبرال نوشته شده است، باید موردتوجه بیشتر نیروهای ارزشی قرار بگیرد.

هم‌رزم شهید آوینی اضافه کرد: آوینی از چنین جریانی با عنوان اسلام آمریکایی یاد کرده است و دراین‌باره تببین می کند که نبرد آخرالزمانی ما نه با آمریکا که با اسلام آمریکای است و خاتمه این جدال نیز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

قاسمی با تأکید مجدد بر اینکه نیروهای حزب‌اللهی و متعهد و انقلابی کشور باید مبارزه با این جریان را جدی بگیرند و بامطالعه و آگاهی و بصیرت در این راستا قدم بردارند، هشدار داد: این جریان به دنبال این است تا چیزی از انقلاب و ارزش‌های آن باقی نگذارد.

بسیاری از شهدای مدافع حرم با مظلومیت به خاک سپرده شدند

این تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خباثت‌ها و جنایت‌های داعش در منطقه، یادآور شد: همان‌طور که مقامات آمریکایی، ازجمله هیلاری کلینتون و ترامپ به آن اشاره کردند، داعش ساخته دست آمریکا بود و استکبار جهانی برای تحقق اهداف خود این گروه را به وجود آورده بود.

قاسمی بابیان اینکه در طول این سال‌ها بسیاری از جوانان کشور در مسیر نابودی داعش و پاسداری از حریم اسلام و امنیت کشور جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: تعداد کثیری از شهدای مدافع حرم با مظلومیت و سکوت به خاک سپرده شدند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه استکبار با همه توان خود به دنبال این بودند تا سوریه را از محور مقاومت جدا کنند، به دیدار خود با سید حسن نصرالله اشاره کرد و اظهار داشت: در آن دیدار سید حسن نصرالله با اشاره به‌روزها پرتنش جنگ در سوریه و اوضاع وخیم این کشور، به این نکته اذعان کرد که، در آن دوران که همه کار سوریه را تمام‌شده می‌دانستند و شرایط میدانی نیز به‌هیچ‌وجه به نفع محور مقاومت نبود، تنها رهبر انقلاب نوید پیروزی را دادند و بر ادامه مقاومت و مبارزه تأکید کردند.

برگزاری جشن پیروزی محور مقاومت موردتوجه فعالیت فرهنگی کشور قرار بگیرد

قاسمی با تأکید بر اینکه طبق پیش بینی مقام معظم رهبری؛ با عنایت خداوند و مدیریت رهبر انقلاب و رشادت‌ها و ایثارهای فرماندهان و رزمندگان ما، داعش که به دنبال ضربه زدن به ایران بود؛ در عراق و سوریه زمین‌گیر شد و سلطه خود را از دست داد، یادآور شد: این مهم پیروزی عظیمی برای محور مقاومت و ایران اسلامی بود.

این فعال فرهنگی با انتقاد از اینکه در گرامیداشت این فتح بزرگ و برگزاری مراسم جشن برای این پیروزی ارزشمند که با رشادت‌ها و شهادت مدافعین حرم به‌دست‌آمده کوتاهی شده است، اظهار داشت: برگزاری جشن پرشور در این خصوص و گرامیداشت این حماسه عظیم و بی‌نظیر باید موردتوجه نیروهای ارزشی و انقلابی کشور قرار بگیرد.

اشاره به خاطراتی از زندگانی شهید آوینی و روایتگری پیرامون  نحوه شهادت، شهید سید مرتضی آوینی از دیگر مطالب بیان‌شده توسط قاسمی در جمع پرشور جوانان یزدی در مسجد ارگ بود.

پایان پیام/90017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول