اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان عربی: مهم‌ترین چالش‌ منطقه خط‌مشی ایران است

رئیس پارلمان عربی با نادیده گرفتن جنایت‌های عربستان سعودی و متحدان آن علیه کشورهایی همچون سوریه و یمن، مدعی شد که مهم‌ترین چالش منطقه خط‌مشی ایران است.

رئیس پارلمان عربی: مهم‌ترین چالش‌ منطقه خط‌مشی ایران است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی گفت که امنیت ملی عرب امروز با چالش بزرگی مواجه است.

السلمی در مصاحبه با روزنامه سعودی «الحیاة» با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش‌های منطقه در حال حاضر، خط‌مشی ایران است، گفت: «ما خط‌مشی ایران را زیرنظر داشته و با آن مخالفت و مقابله می‌کنیم.»

رئیس پارلمان عربی درباره گسترش گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای عربی و حملات این کشور در مصر، بحرین، عراق و سومالی نیز هشدار داد.

وی بار دیگر مدعی حمایت ایران از جنبش انصارالله یمن و شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به عربستان سعودی شد و گفت: «تروریسم در برخی کشورهای عربی همانند یمن که در نتیجه کودتای شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت نظام ایران به وجود آمد، گسترش یافته است و این شبه‌نظامیان تجاوزاتی را علیه کشورهای همسایه انجام می‌دهند و موشک‌های بالستیک ساخت ایران را به خاک عربستان سعودی شلیک می‌کنند که تهدیدی آشکار برای امنیت عربی و منطقه‌ای است.»

رئیس پارلمان عربی درباره اختلافات کشورهای عربی نیز تصریح کرد که رسانه‌ها مسئولیت زیادی در خصوص انتقال دیدگاه‌های مختلف و مقابله با شایعات مغرضان و عدم ترویج آن دارند به خصوص اینکه کشورهای عربی با توطئه‌ها و چالش‌های عظیمی مواجه هستند.

السلمی همچنین اظهار داشت که اجلاس سران عربی درباره چالش‌های پیشروی جهان عرب و راهکارهای مقابله با این چالش‌ها سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول