اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برگزار شد

اولین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال جدید صبح امروز(یکشنبه 26 فروردین ماه) با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دبیر ستاد و اعضای این شورا برگزار شد.

اولین نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر تسریع در تصویب ساختار شورای سیاست‌گذاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد و با اشاره به اساسنامه پیشنهادی شورای سیاستگذاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کوچک‌سازی، چابک‌سازی و انعطاف‌پذیری موضوعاتی است که در این اساسنامه بر آن توجه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: سند تحول راهبردی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید زمینه‌ساز همکاری و تعامل بیشتر این کانون‌ها با ائمه جماعات و سایر نهادهای مسجدی باشد.

در بخشی از این نشست سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که مدیریت مساجد از دست مردم خارج شود، هر چقدر ورود دولت‌ها به فعالیت مساجد بیشتر و جایگاه مردم در مدیریت این خانه‌های خدا کمتر شود، حتماً شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

بر اساس این گزارش،‌ در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به دستور جلسه نشست گفت: بررسی و تصویب آیین‌نامه مالی و معاملاتی، بررسی و تصویب ساختار و تشکیلات ستاد و بررسی و تصویب سند تحول راهبردی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله موضوعاتی است که در دستور جلسه این نشست قرار دارند.

وی ادامه داد: سیاست تولی‌گری، متناسب‌سازی با اسناد بالادستی، چابک‌سازی ساختار و تشکیلات ستاد، توجه به ماهیت غیردولتی و غیرانتفاعی بودن ستاد، تقویت حوزه‌های محتوایی، توجه به موضوعات فرهنگی و هنری و ... از دیگر موضوعاتی است که در این دوره بر آن تمرکز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول