اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد

رتبه دوم اردکان در تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اردکان با بیش از 1700 موقوفه از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن در جایگاه دوم در استان یزد قرار دارد.

رتبه دوم اردکان در تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در حاشیه اولین برنامه ملاقات عمومی با مردم در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، هدف از این اقدام را تکریم ارباب‌رجوع، بررسی بهتر مسائل و مشکلات مردم درزمینهٔ وقف و موقوفات و همچنین ارتباط گسترده‌تر با مردم خصوصاً افرادی که امکان پیگیری امور خاص خود با مراجعه به مرکز استان را ندارند بیان کرد و افزود: امیدوارم که این اقدام باعث رفع دغدغه اهالی ساکن در شهرستان‌های استان گردد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، جلسه ملاقات عمومی جهت طرح مشکلات مردمی روزهای یکشنبه هر هفته دریکی از بقاع متبرکه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم به مردم هر شهرستان انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ابراز امیدواری کرد این اقدام، سنگ بنای خیری جهت حضور سایر مسئولین در شهرستان‌های تابعه و پیگیری امور مردم باشد.

وی اظهار داشت: در این دیدار، مراجعین در زمینه‌های مختلف مانند مساجد، آب‌انبار، متولیان موقوفات، بقاع متبرکه و معاونت بهره‌وری اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند.

زارع زاده گفت: شهرستان اردکان با بیش از 1700 موقوفه ازلحاظ تعداد موقوفات در رتبه دوم استان قرار دارد و ازلحاظ درآمدی هم در جایگاه دوم قرار دارد. این شهرستان در حوزه موقوفات ظرفیت‌هایی دارد که هنوز به فعلیت نرسیده و به حال خود رهاشده است.

وی افزود: اولویت کاری سازمان اوقاف در سال جدید سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات است و ما در سفر به شهرستان‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود نیز بازدید می‌کنیم. از همین‌جا از بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که بضاعت مالی خوبی دارند و مایل‌اند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم که در این زمینه وارد شوند زیرا وقف، بارزترین مصداق باقیات‌الصالحات است. اگر بخواهیم کاری ماندگار شود و تا قیام قیامت اثر داشته باشد بهترین کار این است که با توجه به نیازهای امروز در فضای جامعه وقف کنیم. امروز در حوزه اشتغال، ازدواج، مسکن، فضاهای فرهنگی و وقف‌های قرآنی بیشترین نیاز وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز امسال گفت: غرفه‌های ایجادشده در امامزاده سید نورالدین احمد (علیه‌السلام) و بقعه متبرکه سید هاشم شهرستان اردکان در ارزیابی که در سطح استان انجام‌شده است دارای کیفیت بسیار مناسبی بود که جا دارد از دوستانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر و قدردانی کنم.

گفتنی است که ظهر یکشنبه اولین جلسه ملاقات عمومی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات در حوزه وقف، موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان اردکان با حضور مسئولین ستادی این اداره کل در محل بقعه متبرکه حوض عباس اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/90008

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول