اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

علیجانی در گفت‌وگو با فارس:

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه حمله‌ای ناموفق و از سر ترس است/این موشک پرانی به بهانه دوشیدن عربستان بود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حمله آمریکا و متحدانش به سوریه یک حمله ناموفق و حتی از سر ترس است.

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه حمله‌ای ناموفق و از سر ترس است/این موشک پرانی به بهانه دوشیدن عربستان بود

محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه، اظهار داشت: بحث حضور آمریکا در منطقه محکوم است چرا که خود عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند و البته رفتار آنها مداخله‌جویانه محسوب می‌شود.

وی افزود: در کنار آن، سازماندهی آنها در این رابطه و همچنین پرورش دادن داعش در منطقه به وسیله آمریکا، انگلیس و فرانسه و همچنین عربستان و دیگر کشورها -که پشتیبان داعش و به وجود آورنده آن در منطقه به ویژه در سوریه و عراق بوده‌اند- کاملا مشهود است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با یادآوری نخستین و اصلی‌ترین هدف متجاوزان، عنوان کرد که مسئله اصلی آنها این بود که از اسرائیل محافظت و صیانت کنند یعنی کشورهای اسلامی را از توجه به کانون فلسطین بازدارند.

علیجانی با اشاره به این نکته که آمریکا برای اینکه مانع از آزادی فلسطین از یوغ اسرائیل شود، سپری به نام داعش ایجاد کردند و با استفاده از سلفی‌گری و تکفیری‌ها که به ظاهر و تظاهرگونه شعار الله‌اکبر می‌دهند اهداف خود رراپیش می‌برند اما واضح است که این شعار ایراد دارد و به دست آمریکا هدایت می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین یادآور شد: چرا که این گروه به جای اینکه به اسرائیل حمله کنند به سوریه، مردم شیعه، مسیحیان و مردم سنی سوریه و مردم عراق حمله کرد و در نهایت هم یکی از اهداف آنها مسئله ایران بود. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: آنها قصد داشتند پس از اینکه سوریه و عراق را تعیین تکلیف کنند می‌خواستند به ایران حمله کنند که مقام معظم رهبری هم فرمودند اگر ما به کمک مظلومان سوریه و عراق نمی‌شتافتیم در فازهای بعد هم به خود ایران از طریق کرمانشاه و نقاط دیگر حمله می‌کردند.

علیجانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از 8 سال که متجاوزان نقشه‌هایشان بر ‌آب شد، با محوریت مقاومت و ایستادگی که کشورهای خط مقاومت و مردم این منطقه جلوی آنها ایستادگی کردند اکنون خودشان به میان آمدند؛ حال که خودشان به وسط میدان آمده‌اند عُرضه این را هم ندارند که واقعاً جلو بیایند چرا که می‌دانند مسلمانان جهان منتظرند روزی آمریکا بیاید و تودهنی محکمی به آن بزنند و آمریکا را سر جای خودش بنشانند و این پیام را بدهند که باید دست از سلطه‌گری خود بردارد.

عضو فراکسیون امید مجلس در خاتمه سخنان خود، خاطرنشان کرد: این حمله آمریکا و متحدانش به سوریه هم یک حمله ناموفق و حتی از سر ترس است و از آنجایی که آنها عربستان را می‌دوشند در هر صورت به گمان خودشان باید یک حمله می‌کردند؛ آنها اگر بخواهند این مسیرها را ادامه دهند قطعاً جهان اسلام و محور مقاومت پاسخ مناسب و درخوری به آنها خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول