اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر از طریق عکس واتس اپ

پلیس انگلیس با بررسی اثرانگشت یک قاچاقچی مواد مخدر که در یکی از عکس های ارسالی وی در برنامه واتس اپ مشخص بود، موفق به شناسایی و دستگیری وی شد.

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر از طریق عکس واتس اپ

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از فیوچریسم، پلیس ولز جنوبی می‌گوید شناسایی هویت این قاچاقچی را تنها با استفاده از این مدرک انجام داده و به اطلاعات دیگری در مورد وی دسترسی نداشته است.

در عکس تهیه شده این  فرد تعدادی قرص روان گردان را در دست دارد. عکس یادشده بعد از دستگیری یکی از همدستان این فرد و از طریق بررسی برنامه واتس اپ او به دست آمد. پلیس انگلیس بعد از دستگیری افراد مظنون حق دارد بدون کسب مجوز قضایی محتوای گوشی های هوشمند آنان را بررسی کند.

البته در این عکس اثرانگشت فرد مظنون به طور کامل در دسترس و قابل مشاهده نبود، اما همان مقدار قابل مشاهده برای جمع آوری اطلاعات و شناسایی فرد مظنون کافی بود. هم اکنون تلاش برای دستگیری دیگر همدستان این فرد ادامه دارد.

پیش از این نیروهای پلیس در آمریکا و استرالیا با بررسی اثرانگشت قابل ملاحظه چند مظنون در فیلم های ویدئویی و عکس های ذخیره شده بر روی گوشیهای هوشمند موفق به شناسایی هویت آنها شده بودند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول