اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تسهیل به اشتراک گذاری بین مرزی داده های کاربران اروپایی اینترنت

ماه گذشته نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را به تصویب رساندند که به موجب آن تغییراتی در زمینه دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران که بر روی سرورهای شرکت های اینترنتی ذخیره شده، ایجاد شد.

تسهیل به اشتراک گذاری بین مرزی داده های کاربران اروپایی اینترنت

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بر اساس این قانون که CLOUD Act نام دارد و مورد حمایت شرکت های فناوری مانند اپل، گوگل و غیره است، تلاش شده تا دسترسی غیرمجاز و افسارگسیخته سازمان های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعات خصوصی دیجیتال مردم سخت تر شود، اما رویه های دسترسی قانونی به ایمیل، پیام های اینترنتی و اسناد در فضای مجازی سریعتر خواهد شد.

حالا به نظر می رسد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قصد دارند رویه مشابهی در پیش بگیرند تا تبادل داده های خصوصی کاربران اینترنت در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی بین کشورهای عضو این اتحادیه ساده تر شود.

همچنین قرار است با قانون گذاری در این زمینه تبادل داده های اینترنتی میان آمریکاو کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز سریع تر و گسترده تر شود و برخی اختلاف نظرها در این حوزه نیز برطرف شود. همین اختلاف نظرها باعث شده بود تا دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورهای مایکروسافت در کشور ایرلند در سال های گذشته با دشواری های زیادی مواجه شود.

بر طبق پیشنهاد اتحادیه اروپا، شرکت های اینترنتی باید ظرف ده روز به درخواست های مقامات قضایی و اطلاعاتی پاسخ دهند. این رقم در شرایط اضطراری به شش ساعت کاهش می یابد. همچنین مقامات دولتی می توانند از این شرکتها بخواهند تا اطلاعات خاصی را پاک نکنند تا رسیدگی به پرونده های مربوط به پایان برسد. این درخواست ها تنها مدارک و شواهد الکترونیک را دربرمی گیردو تنها داده های ذخیره شده را دربرمی گیرد. بنابراین مقامات دولتی حق جاسوسی و استراق سمع از داده های در حال تبادل میان کاربران را ندارند. همچنین حریم شخصی کاربران اینترنت نیز باید محترم شمرده شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول