اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

رئیس جهاد کشاورزی ورامین خبر داد

تولید 469 هزار تن محصولات کشاورزی در ورامین

رئیس جهاد کشاورزی ورامین گفت: طی سال زارعی گذشته 649 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای در این شهرستان تولید شده است.

تولید 469 هزار تن محصولات کشاورزی در ورامین

حسین تاجیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ورامین در اداره جهاد کشاورزی سال زراعی از ابتدای مهر تا پایان شهریور سال آینده حساب می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان در سال زراعی گذشته توانسته رتبه بسیار خوبی در استان و همچنین کشور به دست آورد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران بنده و همچنین هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین کشاورزان ورامینی توانسته‌ایم در زمینه‌هایی مانند تولید گندم و جو رتبه‌های بسیار خوبی کسب کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین با بیان اینکه در سال زراعی 95- 96 بیش از 80 هزار هکتار از اراضی ورامین زیر کشت گندم رفت، تصریح کرد: بیش از 44 هزار تن گندم از این میزان زمین توسط کشاورزان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 10 هزار هکتار از اراضی ورامین نیز زیر کشت جو رفته است که بیش از 49 هزار تن جو برداشت شد.

تاجیک خاطرنشان کرد: در زمینه تولید کلزا، ذرت، سبزی و صیفی، جالیز و یونجه نیز کشاورزان ورامینی فعال بوده و در سال زراعی گذشته در مجموع بیش از 531 هزار تن انواع محصولات زراعی را برداشت کرده‌اند.

وی بیان کرد: محصولاتی مانند پسته، انگور، زیتون، انار و دیگر موارد نیز تحت عنوان محصولات باغی در ورامین توسط کشاورزان کشت می‌شود که بیش از 15 هزار تن انواع این محصولات باغی نیز از باغات ورامین برداشت و روانه بازار شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین با بیان اینکه مقدار قابل توجهی از گلخانه‌ها در شهرستان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: انواع محصولات مانند سبزی و صیفی، گل‌های شاخه بریده، قارچ و دیگر محصولات در گلخانه‌های ورامین به دست می‌آیند که بیش از 102 هزار تن از انواع محصولات گلخانه‌ای نیز توسط کشاورزان ورامینی وارد بازار شده است.

تاجیک اظهار کرد: طبق آمارهای به دست آمده در سال زراعی 95-96 در سطح شهرستان ورامین، بیش از 37 هزار هکتار از زمین‌های ورامین زیر کشت محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای رفته است که در مجموع نیز 649 هزار تن انواع محصولات از این مزارع وارد بازارهای شهرستان، استان و کشور شده است.

وی با اشاره به محصولات دامی بیان کرد: در سطح شهرستان ورامین بیش از 2 هزار واحد دامی در حال فعالیت هستند که یک هزار و 500 واحد آن مجوزدار بوده و بیش از 500 واحد نیز بدون مجوز در حال فعالیت هستند که اقدامات اولیه برای دریافت مجوزهای آنها نیز انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: بیش از 120 هزار تن شیر و 20 هزار تن گوشت قرمز در سال در شهرستان ورامین تولید می‌شود که نیاز بازار شهرستان، استان و حتی برخی استان‌های دیگر را برطرف می‌کند.

تاجیک خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گوشت و تخم مرغ نیز باید اعلام کنیم که به همت همکاران ما و همچنین تولیدکنندگان ورامینی 16 هزار تن در سال تخم مرغ و 8 هزار تن گوشت مرغ در ورامین تولید می‌شود.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان ورامینی در زمینه‌های مختلف مانند تولید عسل، شتر مرغ و دیگر محصولات نیز فعالیت داشته و در سال گذشته یعنی ابتدا تا انتهای سال 96 مقدار 40 تن گوشت شتر مرغ و 50 تن عسل تولید کرده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 150 تن انواع ماهی‌های گرم آبی و سردآبی و همچنین 750 هزار قطعه انواع ماهی‌های زینتی مانند مولی، گوپی، کوی و دیگر موارد تولید شده است.

تاجیک در پایان متذکر شد: دامداران و تولیدکنندگان ورامینی در زمینه تولید جوجه‌های اردک و مرغ نیز وارد صحنه شده و در طول سال 96 توانسته‌اند بیش از 24 میلیون قطعه انواع جوجه یک‌روزه تولید و روانه بازارهای استان تهران و دیگر استان‌های کشور کنند.

انتهای پیام/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول