اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فرماندار خوانسار مطرح کرد

اختصاص 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته

فرماندار خوانسار گفت: سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان خوانسار اختصاص داده شده است.

اختصاص 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، سید حسن شفعتی عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار کرد: نماینده شهرستان در مجلس انصافأ در جذب بودجه تلاش مستمری دارد که قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: رهبر معظم انقلاب برای تقویت و حمایت از تولید خرید کالای ایرانی را به آحاد ملت توصیه کردند.

فرماندار خوانسار افزود: اگر تولید و اشتغال در کشور با خرید کالای ایرانی تقویت شود هیچ جوان ایرانی بیکار نخواهد بود و آمار بزهکاری در کشور را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه چرخیدن چرخه اقتصاد کشور نشاط و شادابی به همراه دارد، تأکید کرد: دولت به تمام  ادارت بخشنامه فرستاده که برای حمایت از تولید داخلی ملزم به خرید کالای ایرانی هستند و در غیر این صورت مسؤول باید پاسخ‌گو باشد.

شفعتی با بیان اینکه نحقق شعار سال رمز پیروزی در اقتصاد  است، گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان از اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه سال 97 فعالیت داشت، در  نوروزماه سال 97 تعداد  69 هزار نفر مسافر و گردشگر به شهرستان سفر کردند که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در نوروزماه سال 97 بیش از 50 هزار نفر مسافر بومی به شهرستان سفر کردند،  همچنین حدود 15 هزار نفر مسافر در شهرستان اسکان گزیدند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

فرماندار خوانسار با اشاره به اینکه در نوروزماه سال 97 اسکان مسافران  و مایحتاج غذائی مسافران و گردشگران به بهترین نحو مهیا شده بود، گفت: از اعضای شورای تأمین به ویژه از  فرمانده  انتظامی و دادستان شهرستان در تأمین امنیت  قدردانی می‌کنم.

وی تأکید کرد: بحران آب در کشور و به تبع در شهرستان جدی است، اما در خوانسار به دلیل کوهستانی بودن خشکسالی زود هنگام  فرا رسیده است کاهش بارش 75 درصد در شهرستان در 80 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شفعتی افزود: با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان  و شورای تأمین جلسات متعددی در راستای مدیریت بحران آب در شهرستان برگزار و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ستاد مدریت بحران در راستای تأمین آب  درختان شهرستان برنامه ریزی شده است، گفت: پروژه آبرسانی گلسار که برای تأمین آب شرب 23 روستای شهرستان در حال اجرا است  تا‌کنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

فرماندار خوانسار گفت: در حال حاضر 160 لیتر بر ثانیه آب از محل سرچشمه برای آبیاری درختان شهرستان در وسعت سه هزار و 500 هکتار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارائی  سال گذشته 60 درصد تخصیص داده شده است، گفت:  درخواست اعتبار به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی  از سوی ادارت به فرمانداری ابلاغ شود،  در سال جاری مجلس بودجه  را مشخص کرده و امکان جذب آن بسیار سریع‌تر است.

شفعتی  با اشاره به اینکه با افتتاح جایگاه توزیع فرآورده نفتی (بنزین) بار ترافیکی در شهری کاسته شده است، اظهار کرد: سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زائی به شهرستان اختصاص داده شده است.

وی  افزود: این تسهیلات به تفکیک برای اشتغال روستائی 2 میلیارد و 400 میلیون تومان،  تسهیلات روستائی 2میلیارد و 800 میلیون تومان، به اداره بهزیستی و کمیته امداد  3 میلیارد و یکصد  میلیون تومان، اشتغال فراگیر 16 میلیارد و 400 میلیون تومان،  بانک سینا یک میلیارد تومان  و کارآفرینی و قرض الحسنه یک و نیم میلیارد تومان بوده است.

فرماندار خوانسار  گفت: نخستین ناحیه صنعتی بخش خصوصی استان در روستای رحمت آباد خوانسار در زمین به مساحت 30 هکتار احداث می‌شود، همچنین  گاوداری صنعتی چهار هزار رأس دام  در روستای خم پیچ از سوی بنیاد برکت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به زودی کلنگ‌ زنی می‌شود.

وی  گفت: احداث کارخانه صنایع نخ با اشتغال‌زایی 50 نفر، شرکت صنایع پیش تنیده با اشتغال زائی یکصد  نفر و طرح ساخت تولیدات  ام دی اف با اشتغال زائی 70 نفر انجام شده است.

انتهای پیام/63071/پ 40/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول