اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

شرط معافیت مالیاتی فعالان مناطق آزاد اعلام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی، از رصد و وصول مالیات فعالان اقتصادی مناطق آزاد خبرداد و گفت: این فعالان با ارایه اظهارنامه ازمعافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

شرط معافیت مالیاتی فعالان مناطق آزاد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پژوهشکده پولی و مالی، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به سطح همکاری مطلوب بین سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان مالیاتی، گفت: اعمال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد منوط به ارایه اظهارنامه است و در غیر اینصورت امکان ارایه معافیت ها وجود ندارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسئولان مناطق آزاد در این زمینه کمک کردند که سازمان بتواند در مناطق مستقر، اقدام به دریافت اظهارنامه کند، اظهارداشت: به صورت کلی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مورد رصد قرار می‌گیرند.

تقوی نژاد درباره اجرای عدالت مالیاتی در کشور بیان داشت: در این زمینه اقدامات گوناگونی از جمله طرح جامع مالیاتی پیگیری شده است. در این طرح ما باید به سمت شفافیت اقتصادی برویم و در این بحث تقریبا تمام فعالیت‌های مربوط به مودیان را اعم از اظهارنامه، پرداخت و مراحل اعتراض به صورت الکترونیکی انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت‌هایی که بین سازمان مالیاتی و دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی در زمینه اخذ اطلاعات صورت می‌گیرد، پایه وصول مالیات تلقی می‌شود. در این زمینه نظام اطلاعات مالیاتی تکمیل و به موفقیت‌هایی رسیدیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به شفاف سازی مقررات و قوانین اشاره کرد و افزود: موضوع مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی نیز مورد رصد قرار گرفت و بحث اینکه در سازمان مالیاتی مشوق‌هایی مورد توجه قرار بگیرد که در راستای شاخص‌های کلان اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول