اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت هدف ماست/ موفقیت شورای سلامت منوط به همکاری بین‌بخشی است

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به اینکه ساختار جدیدی برای شورای سلامت طرح کرده‌ایم، گفت: بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت هدف ماست.

بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت هدف ماست/ موفقیت شورای سلامت منوط به همکاری بین‌بخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت مواد غدایی شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آئین‌نامه جدیدی در حوزه ساختار و اهداف شورای سلامت به ما ابلاغ شده است، اظهار کرد: شورای سلامت از جمله شوراهایی است که اجرای کارهای مربوط به آن منوط به همدلی و حضور همه نهادها و ادارات شهرستان برای رسیدن به اهداف آن بوده که در ساختار جدید نیز بر این همدلی تاکید ویژه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور و وزارت بهداشت به صورت پایلوت در ابتدا این ساختار جدید را در یک استان و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مرکز آن استان اجرایی کرده‌اند، افزود: انجام موفق این طرح در مرحله آزمایشی باعث شد که ساختار پیشنهادی به همه استان‌ها ابلاغ شود.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سلامت به طور کلی در سه بخش ذهنی و روانی، جسمی و نهایتا اجتماعی تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت افراد را در کشورهای مختلف در حوزه‌های مختلف شغلی، فیزیکی، عاطفی، محیط زندگی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی می‌سنجند.

بدیعی با اشاره به اینکه عوامل بسیار زیادی بر حوزه سلامت تاثیر می‌گذارند، ادامه داد: عوامل عمومی و اقتصادی از جمله مسکن، آب آشامیدنی، بیکاری، سطح دسترسی به خدمات بهداشتی، محیط کار، تحصیلات، تغذیه، شرایط زندگی در کنار عاملی همچون شبکه‌های اجتماعی و عوامل فردی مانند سن، جنس و عوامل ارثی تنها بخشی از این عوامل هستند.

وی با بیان اینکه شعار امسال سلامت برای همه است، تصریح کرد: این به معنای قرص و دارو دادن به همه نیست بلکه به این معناست که عوامل غیر درمانی یعنی 75 درصد دیگر عوامل مربوط به سلامتی که خارج از حوزه درمان است را در سطح جامعه بهبود ببخشیم.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هدف از آئین‌نامه جدید بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت در همه ابعاد است، گفت: رشد و نهادینه‌سازی همکاری‌های بین یخشی و رشد و مشارکت در ارتقای سلامت خود و پیرامون و فراهم کردن بستر مناسب برای اجرای بهتر برنامه‌های حوزه سلامت از دیگر اهداف این طرح است.

بدیعی با اشاره به اینکه وظایف مشخص شده در این آئین‌نامه در سطوح مختلفی  مطرح شده است، افزود: استانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان‌ها، شهر، بخش و روستاها نیز در ساختار جدید دارای شورای سلامت و کمیته‌هایی به همین نام هستند.

وی با بیان اینکه شورای سلامت در شهرستان‌ها ذیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تغییرات اندکی در ترکیب اعضای جلسه شکل گرفته است که در کنار آن باید به اضافه شدن نمایندگان خیرین و مشارکت‌کنندگان مردمی در حوزه سلامت نیز اشاره کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول