اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

حذف ۹۴ هزار نفر از برنامه پزشک خانواده تهدید بزرگی برای خراسان‌جنوبی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به پالایش جمعیتی، تعداد افرادی که از برنامه پزشک خانواده حذف می شوند زیاد است و باید ۹۴ هزار نفر در استان از این برنامه حذف شوند که تهدید بزرگی است.

حذف ۹۴ هزار نفر از برنامه پزشک خانواده تهدید بزرگی برای خراسان‌جنوبی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده صبح امروز در اولین مجمع سلامت خراسان‌جنوبی به شعار سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلایل زیادی شعار سال را تبیین و ابلاغ کردند و لذا در پیشبرد اهداف سلامت برنامه‌ریزی می‌کنیم تا از کالای ایرانی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: سلامت کامل به کودکان امکان یادگیری و به بزرگسالان امکان کسب درآمد می‌دهد و همچنین به حل مسئله فقر و نداری کمک می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شعار سال 2018 بهداشت جهانی را "پویش همگانی سلامت برای همه در همه جا" اعلام کرد و افزود: از زمانی که اساسنامه بهداشت جهانی تصویب شد باید مطمئن شویم که همه مردم به سلامت دسترسی دارند. 

مهدی‌زاده با اعلام اینکه زمانی نظام سلامت می‌تواند موفق عمل کند که در سه حیطه پوشش جمعیتی، ارائه کامل خدمات و حفاظت مالی کار کند، مطرح کرد: متأسفانه نیمی از مردم جهان از دسترسی کامل به خدمات اولیه سلامت محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 میلیون نفر از مردم دنیا به دلیل پرداخت هزینه‌های سلامتی به فقر مطلق دچار می‌شوند، تصریح کرد: بیش از 800 میلیون نفر از مردم دنیا ( 12درصد جمعیت جهان) حداقل 10 درصد از بودجه خانوار را صرف هزینه‌های بهداشتی برای خود یا دیگر اعضای خانواده می‌کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه پوشش همگانی سلامت شامل آحاد مردم در تمام محیط‌های اجتماع می‌شود، اعلام کرد: خدمات سلامت از پیشگیری تا بازتوانی و درمان شامل همه مردم شده و خدمات متناسب با دارایی نظام جامع سلامت ارائه می‌شود. 

مهدی‌زاده طرح پزشک خانواده را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت اعلام و مطرح کرد: 386 هزار نفر در خراسان‌جنوبی مشمول سرانه پزشک خانواده هستند.

وی از کاهش مراکز ارائه تسهیلات زایمانی در برخی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گسترش بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفت دیگر نیازی به افزایش این مراکز نبود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: با توجه به پالایش جمعیتی، آمار افرادی که از برنامه پزشک خانواده حذف می‌شوند زیاد است و باید 25 درصد جمعیت از این برنامه حذف شوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه 386 هزار نفر تحت پوشش برنامه پزشک خانواده در خراسان‌جنوبی هستند، تبیین کرد: در راستای اجرای این برنامه در مجموع باید 94 هزار  نفر از  این طرح  حذف شوند که این اقدام  تهدید بزرگی برای استان به شمار می‌رود و حذف این سرانه سبب می‌شود ضربه زیادی به تأمین نیروهای بهداشت وارد شود.

وی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه سیب در 75 درصد واحدهای بهداشتی به منظور ارائه فعال خدمت خبر داد و افزود: 97 درصد مردم خراسان‌جنوبی به سامانه سیب دسترسی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند احداث 45 واحد بهداشتی، اتمام ساخت‌و ساز 12 خانه بهداشت، دو پایگاه سلامت، یک آزمایشگاه و 10 واحد پانسیون پزشکی، ادامه ساخت‌و ساز 17 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و افزایش مراکز خدمات جامع سلامت مجری طرح پزشک خانواده را از  دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ذکر کرد.

مهدی‌زاده تصویب 22 مرکز، 16 پایگاه و 11 خانه بهداشت، فعال کردن 4 واحد آزمایشگاهی، افزایش مراکز نمونه‌گیری آزمایشات سطح یک از 27 مرکز به 47 مرکز، افزایش داروخانه‌های فعال، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده و بکارگیری 31 دندانپزشک، فراخوان 128 نفر بهورز،  بکارگیری 24 نیروی بهداشتی و افزایش پزشک و ماما را از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام/69039/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول