اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت در گفت‌وگو با فارس:

کد شناسه کالا در ۱۲ گروه کالایی عملیاتی شد/ سامانه جامع تجارت تنها درگاه ثبت سفارش است

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه با شناسه‌دار کردن خودرو تا پنجم‌اردیبهشت 12 گروه کالایی شناسه‌دار می‌شوند، گفت: کد ره‌گیری در مورد 3 گروه کالایی عملیاتی شده است.

کد شناسه کالا در ۱۲ گروه کالایی عملیاتی شد/ سامانه جامع تجارت تنها درگاه ثبت سفارش است

عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، گفت: براساس بند 3 ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 12 گروه کالایی مشمول اخذ شناسه کالا و کد ره‌گیری هستند. 

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دستورالعمل 12 گروه کالایی برای اخذ شناسه‌کالا ابلاغ و نهایی شده است و در حال حاضر 11 گروه کالایی شناسه کالا اخذ می‌کنند و براساس دستورالعمل جدید از 5 اردیبهشت ماه هم خودرو برای ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت مشمول اخذ شناسه کالا می‌شود. 

وی افزود: بنابراین عملا از هفته آینده ثبت سفارش کلیه 12 گروه کالایی شامل دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم کارت خور، پوشاک، لوازم خانگی، داروها و کالاهای سلامت محور، خودرو، قطعات یدکی خودرو، طلا و مسکوکات، محصولات کشاورزی و داروهای دامی، فرآورده‌های نفتی و گاز و پتروشیمی، سرگرمی و اسباب بازی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود. 

تابش با بیان اینکه اخذ شناسه کالا در سامانه جامع تجارت مشمول کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی است، گفت: سامانه جامع تجارت شامل 9 سامانه اصلی و 8 سامانه فرعی است که درگاه واحد همه این سامانه‌ها که بازرگانان و ذینفعان با آن ارتباط دارند، سامانه جامع تجارت است. 

وی افزود: اکنون تمام زیرساخت‌ها فراهم است و طی همین هفته بحث ارتباط وب سرویس را برای تکمیل زنجیره کالای تجاری با گمرک انجام می‌شود. 

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد شناسه ره‌گیری هم بیان داشت: براساس قانون اخذ شناسه ره‌گیری کالاها باید یک سال بعد از اجرای شناسه کالا عملیاتی شود. 

وی افزود: براساس اولویت‌بندی اکنون دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم کارت خور و کالاهای سلامت محور کد رهگیری دریافت می‌کنند. 

وی با اشاره به بخشنامه‌‌های اخیر بانک مرکزی در مورد مدیریت و ساماندهی بازار ارز گفت: به دلیل تغییر در برخی ضوابط توقفی در ثبت سفارش به وجود آمد، اما با هماهنگی‌ها و اصلاحات انجام شده، سامانه جامع تجارت هم‌اکنون در حال خدمات دهی به مراجعه‌کنندگان است. 

تابش بیان داشت: ثبت سفارش خودرو هم در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول