اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کردستان خبر داد

فعالیت 101 کانون فرهنگی تبلیغی در کردستان

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان از فعالیت 101 کانون فرهنگی تبلیغی در این استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کنند.

 فعالیت 101 کانون فرهنگی تبلیغی در کردستان

مهتاب هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به  فعالیت 101 کانون فرهنگی تبلیغی در کردستان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی یاد شده مجوز فعالیت خود را از تبلیغات اسلامی کردستان دریافت کرد‌ه‌اند و تعدادی از این کانون‌ها نیز در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده بانوان و استقبال آنها از کانون‌های فرهنگی تبلیغی عنوان کرد: در حال حاضر مسئولیت 80 درصد کانون‌های استان به عهده بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که از سوی کانون‌های فرهنگی تبلیغی پیگیری می‌شوند شامل عفاف و حجاب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آموزش احکام و مسائل قرآنی و فضای مجازی است.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان بیان کرد: موضوعات یاد شده از سوی کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان در قالب همایش، جشنواره، کارگاه، نمایشگاه، مسابقات و سمینار انجام می‌گیرد.

*کانون‌های فرهنگی تبلیغی کردستان تخصصی می‌شوند

هاشمی رویکرد کانون‌های فرهنگی تبلیغی در سال جدید را تخصصی کردن کانون‌ها عنوان کرد و گفت: هر کانون از امسال باید براساس موضوع خاصی فعالیت کند.

وی در خصوص چگونگی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان یادآور شد: هر کانون که تاسیس می‌شود باید دارای 6 هیئت موسس باشد و یک نفر از این افراد به عنوان مدیر کانون انتخاب شوند تا مجوز با نام او صادر شود.

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی تبلیغی دارای اعضای اصلی و افتخاری هستند و موضوعات مختلف فرهنگی از جمله سبک زندگی ایرانی را دنبال می‌کنند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان یادآور شد: انتخابات دور اول مجمع کانون‌های فرهنگی استان در تاریخ 24 بهمن ماه 94 برگزار و دور دوم انتخابات مجمع کانون‌ها در بهمن ماه 96 با حضور اعضای مجمع استانی برگزار شد.

هاشمی به جلسات فصلی مجمع اشاره کرد و گفت: در جلسات فصلی مجمع استانی محور جلسات شامل ساماندهی، توانمند سازی، نیروسازی و تخصصی کردن کانون ها و بهبود مدیریت مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی استان بوده است.

وی یادآور شد: در جلسات یاد شده اکثر اعضا حضور داشته اند و تعدادی از جلسات نیز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، نماینده ولی فقیه استان، استاندار کردستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و معاونت پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان، نیروی انتظامی برگزار شد.

وی بازدید از کانون های شهرستانهای سنندج، سقز، دیواندره، مریوان، دهگلان و کامیاران در طول سال 96 با حضور کارشناسان فرهنگی ادارات شهرستانها را از دیگر فعالیتهای انجام شده توسط کانون‌های فرهنگی بوده است.

*آموزش دوره مهارت کسب و کار از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان برگزاری کارگاههای توانمندسازی ویژه مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی و همچنین شورای مرکزی آنها، اعضای فعال کانون ها و اعضای عادی، برگزاری آموزش دوره مهارت های کسب و کار، آسیب شناسی فضای مجازی از جمله برنامه های کوتاه مدت توسط  مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی استان است که برای سال 97 برنامه ریزی و تدوین شده است.

هاشمی به برنامه های بلند مدت مجمع اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه ها شامل نیروسازی توسط کانون های فرهنگی تبلیغی و مجمع استانی است که در سال جدید پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: برای تشویق کانون ها در راستای ثبت در سامانه طوبی کارت هدیه تهیه و رئیس مجمع استان نیز بازدیدهایی از کانون ها برای ایجاد تعامل دوستانه در راستای رسیدن به تحقق اهداف انجام شده است.

وی از عضویت مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی اجتماعی دادگستری کردستان و عضویت در شبکه رایحه نجابت کشور خبر داد و گفت: رئیس مجمع کانون‌ها به عنوان دبیر استانی این شبکه انتخاب شده اند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان عضویت مجمع در جمعیت بانوان فرهیخته استان را نیز از فعالیت‌های کانون خواند و گفت: رئیس مجمع در واقع رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان به شمار می‌رود.

هاشمی جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط کانون‌های فرهنگی و توزیع این کمک‌ها توسط کانون‌های فرهنگی در این مناطق را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط کانون‌های فرهنگی خواند و بیان کرد: کانون‌ها حضور مستمری در راستای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به زلزله زدگان کرمانشاه دارند.

وی اضافه کرد: مجمع همکاری تنگاتنگی با کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی داشته و در جلسات پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و ارگان‌های مختلف مشارکت داشته است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول