اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر رئیس جمهور:

با تبریز 2018 اقتصاد گردشگری وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با تبریز 2018 می‌خواهیم یک اقتصاد قوی گردشگری وارد این استان کنیم و در کنار آن محصولات برجسته استان آذربایجان‌شرقی که به هر دلیلی مغفول مانده را به فروش برسانیم.

با تبریز 2018 اقتصاد گردشگری وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود واعظی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور به تبریز اظهار کرد:‌ برای هماهنگی حضور رئیس جمهور در تبریز از یک روز قبل در این شهر حاضر شده و بازدیدها و دیدارهای مختلفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از نظر علوم دانش‌بنیان، استان آذربایجان‌شرقی در رتبه پنجم قرار دارد،‌ ادامه داد: با توجه به هدف‌گذاری استاندار آذربایجان‌شرقی، این رتبه تا سال آینده به رتبه دوم ارتقاء خواهد یافت و البته دولت نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است،‌ توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک زیادی در تحقق شعار سال داشته باشند. 

وی در ادامه به دیدار و جلسات با سیاسیون با تفکرات مختلف استان اشاره کرد و گفت:‌ در این دیدار به صحبت‌های سیاسیون استان با نظرات،انتقادات و پیشنهادات گوش دادیم. 

‌واعظی افزود: همچنین علاوه بر دیدار با خانواده معظم شهدا، جلسه با صاحبان صنایع و کارآفرینان در حوزه اقتصاد استان در اتاق بازرگانی داشتیم. 

وی با تاکید به اینکه همیشه به آذربایجان و صنعتگران آن افتخار کرده‌ایم، ‌تصریح کرد:‌ همیشه بازرگان آذربایجان‌شرقی نقش موثری در توسعه و گردش ارزی کشور از نظر صادرات داشته‌اند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور دیدار با امام جمعه تبریز را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد و گفت:‌ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی مایه دلگرمی و آرامش مرکزنشینان هستند چرا که توانستند تعامل و ارتباط بسیار مطلوبی با همه اقشار مردمی برقرار کنند از این رو امام جمعه تبریز سرمایه بسیار خوبی برای همبستگی و وحدت در استان آذربایجان‌شرقی هستند.

وی در خصوص برنامه‌های رئیس جمهور در رویداد بزرگ تبریز 2018 تصریح کرد:‌ با توجه به این که سفر رئیس جمهور به تبریز اولین سفر او در سال 97 محسوب می‌شود،از این رو اهمیت ویژه‌ای دارد. 

واعظی اضافه کرد:‌ شرایط منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی همچنین موضوع برجام و تعیین تکلیف آن در 19 روز آینده می‌تواند محور صحبت‌های اصلی رئیس جمهور در دیدار عمومی با مردم تبریز باشد. 

وی با تاکید به هجمه‌های دشمن و پبامدهای دیدار رئیس‌جمهور با مردم تبریز گفت: ‌دیدار رئیس جمهور با مردم استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند پیام بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشد و نگاه دولت و شخص رئیس جمهور همچنین روسای استانی به این موضوع یک نگاه کلان است. 

رئیس دفتر رئیس جمهور اذعان داشت:‌ قطعاً حضور در دیدار عمومی با رئیس‌جمهور پیام وحدت‌بخشی در داخل را خواهد داشت و دشمنان جمهوری اسلامی ایران را ناامید کرده و در سرنوشت مسائل تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه از هر لحاظ که به استان آذربایجان‌شرقی نگاه کنیم، یک استان بسیار ریشه‌دار و غنی است،‌ افزود:‌ استان آذربایجان‌شرقی در ایران جزو اولین‌ها بوده و مصداق این اولین‌ها را می‌توان در وجود علما،‌ هنرمندان و شعرای آن دید.

واعظی ادامه داد:‌ استان آذربایجان‌شرقی در همه عرصه‌ها،در سطح منطقه و بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد و در این چارچوب، یونسکو فرش تبریز و خود شهر تبریز را مرکز بین‌المللی فرش ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با رویداد تبریز 2018 و گسترش گردشگری،می‌خواهیم تبریز را در سطح بین‌المللی ثبت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید به اینکه تا آخر سال 97 باید یک کار گسترده در زمینه معرفی استان آذربایجان‌‌شرقی میراث، زیبایی‌ها و آیین و سنن این خطه انجام دهیم،‌ گفت:‌ استان آذربایجان‌شرقی فقط کیف، چرم، شکلات و آجیل نیست بلکه این استان در همه بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد. 

وی افزود:‌ با گردشگری تبریز 2018 می‌خواهیم یک اقتصاد جدید وارد این استان کنیم و از قبل آن محصولات برجسته استان آذربایجان‌شرقی که به هر دلیلی مغفول مانده بود، به فروش برسانیم.

واعظی خاطرنشان کرد:‌ برای معرفی تبریز 2018 در تهران و مسؤولان استانی آذربایجان‌شرقی دست به دست هم خواهند داد تا سرمایه‌های موجود در استان را در ایران و منطقه معرفی کنند. 

وی در تشریح برنامه سفر دو روزه رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی گفت:‌ رئیس جمهور در ابتدای برنامه سفری خود برای دیدار عمومی در ورزشگاه تختی حاضر شده و از ساعت 10 صبح  برنامه آغاز خواهد شد که البته این دیدار و برنامه اولین سخنرانی رسمی در یک دیدار عمومی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد:‌ برنامه‌هایی چون افتتاح خود رئیس جمهور همچنین افتتاح توسط وزراء و یا از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های اولین روز سفر رئیس جمهور به تبریز است.

وی اضافه کرد:‌ بعد از ظهر اولین روز سفر رئیس جمهور به تبریز، دیداری با اقشار و بزرگان انجام خواهد گرفت و مطالبات و صحبت‌های زیادی در زمینه سیاست‌های مختلف استان مطرح خواهد شد و بعد از آن جلسه شورای اداری با حضور مقامات استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود. 

واعظی بیان کرد:‌ در جلسه شورای اداری، علاوه بر صحبت‌های امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس مجمع نمایندگان استان‌، ‌نایب رئیس اول مجلس و شخص رئیس‌جمهور، آقای نوبخت گزارشی از سفر قبلی روحانی به استان آذربایجان‌شرقی تا دومین سفر ارائه خواهد داد‌ تا اگر نواقص و بودجه‌هایی لازم بود، اعمال شود.

وی متذکر شد:‌ با حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان‌شرقی کلید 28 پروژه جدید زده شده و بودجه‌ و رقمی برای این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد:‌ در روز دوم سفر رئیس جمهور به تبریز افتتاح رسمی رویداد بزرگ تبریز 2018 انجام گرفته و برخی از برنامه‌های جانبی نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه این فرصت مناسبی است تا از مردم آذربایجان‌‌شرقی تشکر کنیم چرا که نقش آنها همیشه در کشور تعیین‌کننده بوده است، ‌افزود: استان آذربایجان‌شرقی در سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات داشته است که همه این صادرات‌ها در خانه، منازل و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این‌رو استان آذربایجان‌شرقی همیشه از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پیشرو بوده است. 

واعظی ابراز کرد:‌ استان آذربایجان‌شرقی از نظر نیروی انسانی نیز بسیار غنی بوده به طوریکه در تمام دستگاه‌های دولتی حداقل چند فرد از مدیران ارشد و مسؤولان، آذری هستند که البته انسان‌های لایق و دلسوزی برای کشور بوده‌اند. 

وی یادآور شد:‌ امروز به خانه یکی از مدافعان حرم ( اکبر زوار جنتی) رفتیم که در محله آنها  72 شهید وجود داشت که این موضوع برای کشور ما، افتخار محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول