اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

ايران به جمع 10 کشور توليد کننده قالب‌هاي دايکاست پیوست

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مدرن‌ترین کارگاه تولید قالب‌های دایکاست در شرکت آهنگری تراکتورسازی به بهره‌برداری رسید.

ايران به جمع 10 کشور توليد کننده قالب‌هاي دايکاست پیوست

به گزارش خبرگراری فارس از تبریز؛ عصر امروز با دستور روحانی رئیس جمهور و با حضور شریعتمداری وزیر صنعت و معدن، مدیر عامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران و تنی چند از مسوولان استانی خط تولید قالب های دایکاست در شرکت آهنگری تراکتورسازی افتتاح گردید.

این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس پخش می شد با دستور روحانی و توسط شریعتمداری وزیر صنایع افتتاح شد.

با افتتاح این طرح ایران به جمع 10 کشور تولیدکننده قالب‌های دایکاست.

برای راه اندازی این پروژه یک هزار و 800 میلیاد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای 80 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر غیر مستقیم اشتغال زایی صورت گرفته و شرایط کاری فراهم شده است.

با ایجاد این مجموعه تمام قالب‌های دایکاست موتورها و گیربکس‌های تولیدی ایران خودرو داخلی‌سازی می‌شود و شرکت آهنگری ظرفیت تولید ست کامل قالب‌های دایکاست موتور و گیربکس که شامل 40 تا 50 انواع قالب می‌شود در مجموعه فوق‌الذکر ایجاد کرده است‌.

شرکت آهنگری تراکتورسازی در سال 1366 به عنوان بزرگترین و مجهزترین کارخانه فورج گرم در سطح کشور و خاورمیانه، از شرکت تراکتورسازی ایران سهامی خاص تفکیک و به شماره 4055 نزد اداره ثبت شرکت‌های تبریز ثبت گردید و پس از تفکیک، عمده سهام آن متعلق به شرکت تراکتورسازی و سپس به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انتقال یافت و در سال 1380 در راستای سیاست های دولت عمده سهام شرکت توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و از طریق بورس و به بخش خصوصی واگذار گردید..

شرکت آهنگری در زمینی به مساحت حدود 10 هکتار و فضای سرپوشیده 100000 مترمربع، ظرفیت تولید سالانه (با توجه به تنوع قطعات) حدود 25000 تن را دارا می باشد‌.

بهره گیری از تجهیزات پیشرفته دنیا در شرکت آهنگری تراکتورسازی، آن را قادر ساخته در زمینه های فورج، ساخت قالب، عملیات حرارتی، کیفیت و ماشینکاری خدمات گسترده ای به صنایع مختلف ارائه نماید. شرکت آهنگری طیف وسیعی از قطعات مهم و ایمنی را در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، کشاورزی، نفت و گاز، راه آهن و دریایی، راه ساختمان و معدن و مهندسی عمومی تولید می‌کند و توانمندی اختصاصی این شرکت تولید انواع میل لنگ و در کنار آن تولید انواع قطعات با وزن های 200 گرم تا 150 کیلوگرم است.

انتهای پیام/30/60017‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول