اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

در گفت و گو با فارس مطرح شد

رفتار دولت در نحوه صدور و ابطال کارت‌های‌ بازرگانی متناقض است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه رفتار دولت در خصوص صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی متناقض است، گفت: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی مدیران دولتی مطرح شد نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

رفتار دولت در نحوه صدور و ابطال کارت‌های‌ بازرگانی متناقض است

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه متولی رسیدگی به معضلات کارت‌های بازرگانی مشخص نیست، گفت: بر فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی تعصبات صنفی حاکم است.

وی افزود: ریشه تناقض رفتار دولت در صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی را باید در انحصار فرآیند صدور آن جستجو کرد.

یوسفیان‌ملا با انتقاد از نبود نظارت کافی بر روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خاطرنشان کرد: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی برخی مدیران دولتی مطرح شده هنر نبوده چراکه این آمار نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

*کم‌کاری کمیسیون اقتصادی دولت

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصلاح روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی که مدت‌‌ها است در کمیسیون اقتصادی دولت معطل مانده  باید  در خارج از دولت بررسی شود، گفت: در این گونه مواقع وزارت صنعت،معدن و تجارت می‌تواند راهکارهای پیشنهادی خود را از طریق کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دنبال کند تا زودتر به نتیجه برسد.

*وزارت صمت پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از آمادگی مجلس برای پذیرش راهکارهای اصلاحی دولت در خصوص قوانین صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خبر داد و گفت: مجلس طبق قانون اساسی نمی تواند بر صنوف آزاد نظارت مستقیم داشته باشد بنابراین برای برطرف کردن آسیب‌های کارت‌های بازرگانی، مجلس از وزارت صمت می‌خواهد که پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول