اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

حمله شدید اللحن روزنامه صهیونیست به رژیم تل‌آویو

هاآرتص: اسرائیل دچار زوال عقل شده و رو به جنون جمعی‌ است

روزنامه هاآرتص با دیکتاتوری خواندن رژیم صهیونیستی، نوشت: اسرائیل دچار زوال عقل شده‌ و جامعه صهیونیست‌ها در آینده نزدیک جنون این حکومت را رد خواهند کرد.

هاآرتص: اسرائیل دچار زوال عقل شده و رو به جنون جمعی‌ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی مواضع و واکنش‌های تند اخیر در رژیم صهیونیستی به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته و نوشت تل‌آویو رو به دیوانگی و جنون می‌رود.

هاآرتص با اشاره به اتفاقاتی نظیر توئیت یک نماینده «کنست» درباره دختر فلسطینی، واکنش بازیگر هالیوود به کشتار مردم غزه و افزایش تنش‌ها با ایران و سوریه نوشت: «تمام این‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل در حال از دست دادن عقل خود و دیوانه شدن است».

روز گذشته «بِزالِل اسموتریچ» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در توئیتی گفت که بهتر بود به جای بازداشت «عهد التمیمی» دختر فلسطینی که به نظامی صهیونیست سیلی زد، یک گلوله به زانوی او شلیک می‌شد. توئیتر نیز به خاطر این توئیت، موقتا حساب کاربری او را تعلیق کرد.

چندی پیش نیز «ناتالی پورتمن» بازیگر سرشناس هالیوود که اصالتا متولد فلسطین اشغالی و دارای تابعیت اسرائیلی است، برای نشان دادن اعتراض به خشونت‌ها علیه تظاهرات کنندگان در نوار غزه، از سفر به سرزمینهای اشغالی برای دریافت جایزه جنسیس (ملقب به نوبل یهودی) امتناع کرد.

هاآرتص واکنش‌های صهیونیست‌ها به این تصمیم را «بیش از حد هیجانی و تجلی جنون جمعی» توصیف کرد.

این روزنامه در ادامه به تنش‌زایی‌های اخیر مقامات صهیونیست با ایران و سوریه اشاره کرد: «آیا واقعا عقلانی است که نتانیاهوی بیش از حد حساس به ایران، ترامپ را برای لغو توافق هسته‌ای تحت فشار بگذارد و مخالفت‌های بین‌المللی و خطر وقوع جنگ منطقه‌ای را نادیده بگیرد؟

آیا عادی است که یک وزیر دفاع اسرائیل (لیبرمن) مستقیما روسیه را تهدید کند، گویی که ولادیمیر پوتین هم مانند حماس یا محمود عباس توان نظامی ندارد؟»

هاآرتص در ادامه، این جنون جمعی در رژیم صهیونیستی را به بیماری بدبینی نتانیاهو نسبت داده و افزود: «نخست‌وزیری که سعی می‌کند از محکومیت قضایی یا از اثرات تجمعی 50 سال اشغالگری فرار کند...البته این علائم بیماری فقط محلی نیست. از زمانی که دونالد ترامپ کاخ سفید را به دست گرفته، بیشتر جهانیان خود را مجبور کردند که توئیت‌های ظالمانه ترامپ را به عنوان بخشی از واقعیت بپذیرند».

این روزنامه با بیان اینکه روزی جامعه صهیونیست‌ها از حکومت دیکتاتوری بر خود خسته خواهند شد، افزود: « و جنون تحمیلی رژیم (اسرائیل) را رد خواهند کرد».

هاآرتص در پایان نتانیاهو را دیکتاتوری توصیف کرد که خیالات توهم‌آمیز، تحریف‌شده، جعلی و ساختگی خود را می‌پراکند.

انتهای پیام/م


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول