اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل تعاون گلستان:

154 نیروی کار داخلی جایگزین اتباع خارجی در گلستان شد/ شناسایی 178 اتباع خارجی غیرمجاز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال گذشته 154 نفر نیروی کار داخلی جایگزین اتباع خارجی در استان گلستان شد.

154 نیروی کار داخلی جایگزین اتباع خارجی در گلستان شد/ شناسایی 178 اتباع خارجی غیرمجاز

سعید مازندرانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اولویت اشتغال برای نیروی کار بومی است، بکارگیری اتباع خارجی با توجه به وضعیت اشتغال موجود جفای بزرگی به نیروی کار داخلی است در همین راستا در سال گذشته 154 نفر نیروی کار داخلی جایگزین اتباع خارجی در استان گلستان شد.

وی از تعطیلی 17 کارگاه مختلف در سطح استان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: 74 کارفرما در سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به بررسی 131 مورد از درخواست‌های متقاضیان اخذ تائید صلاحیت شرکت‌های خدماتی گفت: در راستای مواد سه و 6 آئین‌نامه اجرایی کارهای سخت و زیان‌آور تعداد 412 مورد بازرسی ویژه انجام گرفت.

مازندرانی از روند افزایشی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 284 کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار  در سطح استان فعالیت دارند.

به گفته وی؛ 296 مورد از درخواست‌های متقاضیان اخذ تائید صلاحیت مسوولان ایمنی در استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: تعداد 8 هزار و 498 مورد نظارت بر حسن اجرای قانون کار از طریق انجام بازرسی‌های مختلف انجام شد.

مازندرانی با اشاره به اینکه 57 تشکل کارگری و کارفرمایی در سال 1396 در استان تاسیس شد، ابراز کرد: دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های مرتبط برای تقویت تشکل‌های مختلف کارگری و کارفرمایی در استان برنامه‌ریزی و به اجرا درآمد.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه حفاظت و بهداشت کار برای 20 هزار و 528 نفر ساعت در محل مرکز و صنایع خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در 46 کارگاه نسبت به بررسی و اندازه‌گیری عوامل شیمیایی و فیزیکی محیط کار در واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی اقدام شد.

مازندرانی از بررسی 53 کارگاه و کارخانجات سطح کشور در راستای ایمنی و بهداشت کار خبر داد و افزود: محیط کار باید بستری مناسب از تمام لحاظ برای کارگران باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 57 تعاونی روستا تعاون در استان گفت: دو همایش برندسازی طی سال گذشته در استان گلستان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: از مجموع 7 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده 5 هزار و 340 نفر ساعت آموزش به کارکنان داده شد و یک هزار و 660 نفر ساعت آموزش به مدیران ارائه شده است.

به گفته مازندرانی؛ مدیران به طور متوسط 50 ساعت آموزشی و کارکنان به طور متوسط 40 ساعت آموزشی در سال گذشته گذراندند.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول