اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

رئیس دانشگاه آزاد داراب:

مهارت خودآگاهی دوام زندگی مشترک را تضمین می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد داراب گفت: کسب مهارت خودآگاهی قبل از ازدواج به زوجین کمک می‌کند زندگی پایدارتری داشته باشند.

مهارت خودآگاهی دوام زندگی مشترک را تضمین می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، علی‌اصغر ایرج پور شامگاه چهارشنبه در همایش آموزش پیش از ازدواج(با محوریت پیشگیری از طلاق) اظهار داشت: به‌منظور تشکیل زندگی پایدار، پیش و بیش از شناخت طرف مقابل باید خودمان را بشناسیم و شناخت نقاط قوت و ضعف، میزان اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس به طرفین کمک می‌کند که زندگی بادوامی تشکیل دهند.

وی بیان کرد: هر چه شباهت‌ها و سنخیت بین طرفین بیشتر باشد تعارض‌ها به حداقل می‌رسد اگرچه تفاوت‌های جزئی و کلی در هر زندگی وجود دارد اما هر چه تعداد این تفاوت‌ها کمتر باشد بهتر است.

در ادامه همایش کارشناس شبکه بهداشت و درمان داراب نیز گفت: موانعی که ازدواج را به تأخیر انداخته است باید شناسایی و بازبینی شود.

علی‌اکبر خبازیان‌پور اظهار داشت: مسائل اقتصادی از قبیل مسکن، شغل و درآمد ثابت، مسائل اجتماعی،  تشریفات و تجمل‌گرایی در تهیه جهیزیه، موانع شخصی نظیر کسب مدرک، ادامه تحصیل، خدمت سربازی، موانع عاطفی، شناختی و بدبینی ذاتی به جنس مخالف از مسائلی است که ازدواج را به تأخیر می‌اندازد که برخی از این عوامل معقول و برخی نامعقول هستند.

وی ضمن انتقاد از سرعت عمل در برپایی مراسم عقد گفت: قبل از عقد باید فرآیند آشنایی طرفین با نظارت خانواده‌ها طولانی‌تر باشد تا شناخت بیشتر و بهتری حاصل شود.

 بازیان‌پور خاطرنشان کرد: شناخت فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و شناخت زوجین از خانواده‌های یکدیگر از عوامل پایدارسازی زندگی مشترک است.

کارشناس شبکه بهداشت داراب گفت: همچنین آشنایی بیشتر با خصوصیات شخصیتی، معنوی، روحی و روانی طرفین می‌تواند ضامن تشکیل زندگی موفق باشد.

وی اظهار داشت: میزان اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس، مسؤولیت پذیری دوطرفه، انعطاف‌پذیری نیز از موارد مهمی است که ضرورت یک ازدواج متناسب و موفق به شمار می‌آید. 

بازیان‌پور تصریح کرد: بیان واقعیت‌ها، مطرح کردن انتظارات و خصایص واقعی طرفین، اختلاف‌نظر بعد از ازدواج را کاهش می‌دهد اما مواردی مشاهده‌شده که کتمان کردن واقعیت، بعد از ازدواج مشاجره مداوم را به دنبال داشته وزندگی درنهایت به طلاق ختم شده است.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول