اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشییع میلیونی پیکر «صالح الصماد» و همرزمانش +عکس

میلیون‌ها نفر از مردم یمن در کنار مقامات مسئول این کشور، پیکر رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 همرزمش را با وجود حمله جنگنده‌های سعودی به صنعاء، تشییع کردند.

تشییع میلیونی پیکر «صالح الصماد» و همرزمانش +عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (شنبه 28 آوریل)، به دعوت رهبر انصارالله یمن، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور برای تجدید پیمان با شهید «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 همرزمش که در بمباران دو هفته پیش جنگنده‌های سعودی به شهر «الحدیدة» جان خود را از دست دادند، در میدان «السبعین» صنعاء حاضر شدند.

مردم یمن از شب گذشته روانه این میدان شده‌بودند تا این مراسم را با شکوه تمام برگزار کنند.
 

 

حضور میلیونی مردم  و مسئولان یمنی با وجود بمباران‌‌های جنگنده‌های سعودی

از صبح امروز، میلیون‌ها نفر از مردم و مسئولان یمنی، خود را به میدان السبعین در صنعاء رسانده‌اند تا در این مراسم شرکت کنند.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی که به عنوان جانشین شهید الصماد تعیین شده نیز به همراه شماری از اعضای این شورا، «یحیی الراعی» رئیس پارلمان و «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات در این مراسم حضور داشتند.

 

شرکت‌کنندگان در این مراسم با وجود پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز آسمان صنعاء و بمباران مناطقی در نزدیکی محل تجمع آنها، با در دست داشتن پرچم‌های یمن و تصاویر شهید الصماد، علیه سیاست‌های آمریکا و آل سعود در منطقه شعار سر دادند و خواستار مقابله با تجاوز سعودی - آمریکایی شدند.


 

گفته می‌شود که در حمله امروز جنگنده‌های سعودی به اطراف میدان السبعین؛ دست‌کم یک شهروند یمنی جان خود را از دست داده است.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن، دوشنبه پیش خواستار مشارکت گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید الصماد در صنعاء و سایر استانهای یمن شده بود.

جنگنده‎های ائتلاف سعودی ظهر روز پنجشنبه، خودروی حامل صالح الصماد را در استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن هدف قرار داده و او و تعدادی از همراهانش را ترور کردند.

اظهار نظر رهبران انصارالله حاضر در مراسم

احمد الحبیشی

«احمد الحبیشی» مشاور اطلاع‌رسانی شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به حضور گسترده مردمی در میدان «السبعین» صنعاء با وجود تداوم بمباران‌های عربستان علیه یمن، گفت: اقدام ائتلاف سعودی در ترور صالح الصماد، به دلیل شکست آنها در تحمیل شروطشان در مذاکرات با یمنی‌ها صورت گرفت و رئیس المشاط، بهترین جایگزین برای این شهید است و یکی از امضاء کننده توافق صلح و مشارکت با سازمان ملل در سال 2014 است.

وی افزود: شهید الصماد، تنها یک رهبر سیاسی نبود بلکه یک فرمانده میدانی حاضر در جبهه‌های نبرد با دشمن بود.

علی القحوم

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره تداوم جنایات عربستان سعودی علیه ملت یمن و به شهادت رساندن سمبل‌های مقاومت در این کشور با هدف به زانو درآوردن مردم این کشور گفت که هرچه قدر تجاوزهای عربستان سعودی تشدید شود، اراده ملت یمن در هم شکسته نخواهد شد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین اظهار داشت: ملت یمن بار دیگر تاکید می‌کند که با وجود تلاش‌های آمریکایی و سعودی برای به زانو درآوردن این ملت، به اصولش پایبند است. ملت یمن امروز قوی‌تر از گذشته بازگشته است و نخواهد پذیرفت که تحت هیمنه آمریکایی و سعودی باشد.

القحوم تاکید کرد: ما از همان آغاز تجاوز عربستان به کشورمان، کفن به دست و آماده فداکاری به هر قیمتی بودیم.

وی درباره جنایت آل سعود در ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن، گفت: شهید «صالح الصماد» به قضیه فلسطین ایمان داشت و شهادت او نه تنها برای یمن که برای امت عربی و اسلامی یک خسران بود. اما «مهدی المشاط» جانشین او نیز تاکید کرده است که باب جنگ با دشمن باز است و باید تبعات این ترور و جنایاتش را بپذیرد.

این رهبر انصارالله تاکید کرد: این یمنی‌های هستند که تصمیم‌گیرنده‌ هستند و آینده‌ آنها به دست خودشان است و بحران آنها داخلی نیست بلکه خارجی است. 

 

محمد علی الحوثی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در این مراسم اظهار داشت: نیروهای متجاوز با هدف قرار دادن رئیس الصماد یا هر شخصیت دیگری در یمن، صرفا موجب تقویت اراده و اتحاد ملت یمن می‌شوند. ما امتی هستیم که با اصول، اخلاق، ارزش‌ها و طرح‌هایی که این شهید رهبر به ما آموخته زندگی می‌کنیم و طرح خود در مقاومت و جهاد فی سبیل‌الله را ادامه خواهیم داد و به مبارزه با دشمنان و و مستکبران سعودی، آمریکایی، اماراتی و اسرائیلی ادامه می‌دهیم و ضعیف و بیچاره نخواهیم شد و با عزت باقی خواهیم ماند.

الحوثی افزود که ملت یمن همچنان سربلند باقی خواهند ماند زیرا یاد گرفته‌اند که دو گزینه بیشتر ندارند یا پیروزی یا شهادت.

نماز میت بر پیکرهای شهدا در مسجد «الشعب» صنعاء

مراسم تشییع پیکر شهید الصماد و 6 همرزمش، رسما  با ادای نماز بر پیکرهای آنها در مسجد «الشعب» صنعاء آغاز شد.


شلیک 8 فروند موشک بالستیک یمن به سوی جازان

پایگاه خبری شبکه «المیادین» در خبری فوری اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این موشک‌ها را در پاسخ به تداوم تجاوزهای ائتلاف سعودی به یمن و همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید «صالح الصماد» و سایر همرزمانش در صنعاء به سوی عمق خاک سعودی شلیک کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد که این یگان، 8 فروند موشک از نوع بدر 1 به سوی اهداف نظامی سعودی در «جازان» شلیک کرده است و این موشک‌ها با دقت بالا به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول