اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

محبیان در گفت‌وگو با فارس:

برخی مدیران با حاشیه‌سازی برای عدم پاسخگویی بهانه‌ می‌سازند/عده‌ای درصدد سیاسی‌سازی مسائل حاشیه‌ای، برای برهم‌زدن اولویت‌بندی کشور هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی مدیران با ایجاد مسائل فرعی توجه مخاطبان را از مسائل اصلی دور کرده و برای عدم انجام امور بهانه‌سازی می‌کنند، گفت: تلاش‌هایی را شاهدیم که با سیاسی‌سازی همه مسائل فرعی و حاشیه‌ای، اولویت‌بندی کشور را برهم می‌زنند.

برخی مدیران با حاشیه‌سازی برای عدم پاسخگویی بهانه‌ می‌سازند/عده‌ای درصدد سیاسی‌سازی مسائل حاشیه‌ای، برای برهم‌زدن اولویت‌بندی کشور هستند

امیر محبیان تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه یکی از شرایط لازم برای مدیریت صحیح امور و حل معضلات، اولویت‌بندی و تعیین دستور کار دقیق است، اظهار داشت: از موانع مهمی که موجب عدم حل مشکلات می‌شود، رعایت نکردن اولویت‌بندی و جایگزین شدن مسائل فرعی به جای مسائل اصلی است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله جامعه ما در حال حاضر حل مشکلات اقتصادی و بالاخص بهینه‌سازی روند مدیریت کشور است، تصریح کرد:‌ در حوزه مسائل سیاسی بیشتر شاهد این هستیم که از مسئله‌سازی به عنوان یک وسیله برای پیشبرد اهداف استفاده می‌شود، در حالی که در سطح حکمرانی اولویت‌بندی یک اصل است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد:‌ تلاش‌هایی را شاهدیم که با سیاسی‌سازی همه مسائل فرعی و حاشیه‌ای این اولویت‌بندی را بر هم زده و ذهن و توان مدیرانی که موظفند مسائل اصلی یعنی گره‌های اقتصادی مردم را بگشایند، به مسائلی متمرکز شده که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند.

وی در عین حال ادامه داد: البته ممکن است برخی مسائل در جای خود مهم باشد ولی باید در حوزه مربوط به خود مورد بررسی و حل قرار گیرد و اگر تبدیل به مسئله‌ای ملی شود در حالی که واقعا ملی نیست، انرژی‌ها را از بین می‌برد.

محبیان با تاکید بر اینکه رسانه‌های ما باید ضمن نشر مسائل، از وزن دهی بیهوده نسبت به مسائل کم وزن بپرهیزند، خاطرنشان کرد: وزن‌دهی به مسائل کم اهمیت موجب انحراف توجه مدیران کشور شده و وقتی از آنها دلیل حل مسائل پرسیده می‌شود، مشخص می‌شود که آنان بخشی از توجه خود را به مسائل حاشیه‌ای اختصاص داده‌اند و به مسائل اصلی بی‌توجه بودند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه مدیرانی برای عدم پاسخگویی، تلاش می‌کنند با ایجاد مسائل فرعی توجه مخاطبان را از مسائل اصلی دور کرده و برای عدم انجام امور بهانه‌سازی کنند، گفت: برخی مدیران چنین وظایفی برای خود قائلند و این را به عنوان یک زیرکی مدیریتی برای عدم پاسخگویی بر می‌شمرند.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای نظارتی و مردم باید هوشیار باشند و از مدیران بخواهند پاسخگو باشند و کارنامه ارائه دهند، گفت:‌ بعضی رسانه‌ها به دلیل اینکه در پی مسائل جنجالی هستند، وزن بیش از حدی به مسائل حاشیه‌ای می‌دهند ولی همین مسائل که به صورت برجسته در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد، گاهی بهانه‌ای برای عدم انجام کار توسط برخی مدیران می‌شود.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها به عنوان رکن مهم دموکراسی وظیفه دارند اجازه ندهند مدیران و مسئولان به بهانه‌های واهی از پاسخگویی و انجام کار درست طفره بروند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول