اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

رتبه 22 گلستان در شاخص توسعه‌یافتگی کشور/ بیش از 280 هزار گلستانی در سکونتگاه‌های غیررسمی هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از رتبه 22 این استان در شاخص توسعه یافتگی کشور خبر داد.

رتبه 22 گلستان در شاخص توسعه‌یافتگی کشور/ بیش از 280 هزار گلستانی در سکونتگاه‌های غیررسمی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ حسین محبوبی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر غرب گرگان اظهار کرد: گلستان از نظر فضای کالبدی، زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رتبه 22 را از نظر شاخص توسعه‌یافتگی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت شهرنشینی در استان تصریح کرد: استان گلستان دارای 14شهرستان و 13 شهر است 53 درصد مردم استان شهرنشین هستند که در این زمینه استان گلستان رتبه 30 را در سطح کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان؛ میزان تراکم شهری را 91.4 عنوان کرد و افزود: استان گلستان از نظر تراکم شهری رتبه پنجم را دارد که این وضعیت نشان می‌دهد جمعیت استان در فضای کم، بسیار زیاد هستند که شاید ویژگی خوبی نباشد تراکم جمعیتی بالا باعث بروز برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

محبوبی با اشاره به اینکه شهرستان گرگان 3 هزار و 560 هکتار وسعت دارد، ابراز کرد: 465 هکتار گرگان بافت فرسوده مصوب است و 152 هکتار بافت تاریخی مصوب و 250 هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب دارد «270 هکتار بافت فرسوده غیرمصوب» دارد.

وی با اشاره به اینکه 24.4 درصد مساحت استان گلستان جزو بافت‌های فرسوده، تاریخی و ناکارآمد است، گفت: 35 درصد جمعیت شهری در این بافت‌ها قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه در گنبدکاووس 2 هزار و 59 هکتار بافت شهری وجود دارد، افزود: 547 هکتار از مساحت این شهرستان جزو بافت فرسوده و ناکارآمد است که حدود 80 هزار نفر از کجعیت گنبدکاووس در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

محبوبی بیان کرد: مرکز تاریخی شهر گرگان به مساحت 150 هکتار نخستین بافت تاریخی ثبت شده کشور در سال 1310 است.

وی با اشاره به اینکه گلستان استان مناسبی برای مهاجرت است، ابراز کرد: حاصلخیزی، بارش‌های خوب، مسیر عبوری به استان‌های مختلف به ویژه خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی باعث شده تا نرخ مهاجرپذیری استان گلستان بالا باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه در سال‌های بین 1375 الی 1385 گلستان رتبه پنجم مهاجرپذیری را داشت، افزود: این رقم در سال‌های 1390 الی 1395 به رتبه دوازدهم رسیده است.

محبوبی با اشاره به اجرای طرح آفتاب در گرگان بیان کرد: این طرح در 5.2 هکتار از شهر گرگان عملیاتی شده است که 216 پلاک آن را سرمایه‌گذار تملک کرده است، طرح آفتاب دو و سه به بهره‌برداری رسیده و آفتاب یک در حال آغاز عملیات اجرایی است.

وی با بیان اینکه سه مورد تملک در استان داشتیم، گفت: سقف تاریخی کبیر و خانه تاریخی فاضل در محله سرچشمه از جمله تملک‌هایی بوده که انجام گرفته است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول