اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

امام جمعه آمل:

هدف دشمن اختلاف‌افکنی بین مجموعه‌های نظامی است

امام جمعه آمل گفت: دشمن امروز قصد اختلاف مجموعه نظامی جمهوری اسلامی را دارد که همدل و همراه شدن از الزامات یک کشور و نظام است.

هدف دشمن اختلاف‌افکنی بین مجموعه‌های نظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی پدافند هوایی بابلسر، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در جشنواره روز جوان که در پدافند هوایی بابلسر برگزار شد، با تبریک این روز به جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: دشمن امروز قصد اختلاف مجموعه نظامی جمهوری اسلامی را دارد که همدل و همراه شدن از الزامات یک کشور و نظام است.

وی با تاکید بر اینکه باید عوامل کم توجهی به قشر جوان در جامعه آسیب‌شناسی شود، تصریح کرد: پیغمبر گرامی اسلام با جوانان بود و به آنها عشق می‌ورزید اما ما نتوانستیم جوانان را به درستی درک کنیم.

امام جمعه آمل بی‌برنامگی و بی‌هدفی را عامل روزمرگی جوانان دانست و افزود: بیشتر خودکشی‌های جوانان ناشی از احساس بیهودگی و بی‌اثری است.

این مسؤول تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا انگیزه جوانان را افزایش داده و برای این کانون شور و هیجان و سرمایه آینده نظام ارزش قائل شویم.

مرتضوی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به جوانان تحصیل‌کرده، گفت: این اقدام جز اینکه جوانان بیکار را بدهکار کرده باشیم حاصلی نداشت و بیشتر این دانشجویان قادر به پرداخت اقساطشان نشدند.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها دین را بر مبنای عاشورا می‌شناسند، اظهار کرد: در کربلا چون یک هدف مهم و ارزشی مد نظر بود و افراد با اخلاص پا به این امتحان الهی گذاشتند سبب شد تا از این امتحانات سربلند بیرون آیند و این سبب ماندگاری شدند.

امام جمعه آمل هدف و نگاه ۷۲ تن از شهدای کربلا را دیدگاهی اعتقادی، مشخص و معین دانست و افزود: ماندگاری نام شهدای کربلا از نیت خالص آنها و عمل صالحشان بود.

این مسؤول با بیان اینکه جوانان باید در انتخاب دوست با دقت و هدفمند عمل کنند، تصریح کرد: جوانان باید تلاش کنند که کارشان به روزمرگی نیفتد.

مرتضوی با بیان اینکه جوانی موهبت الهی و ثروتی از درهای بهشت است و جوان نباید بیهوده آن را هدر دهد، افزود: دین مبین اسلام اولین نگاهش به جوان است و امروز دشمنان جمهوری اسلامی دریافتند که بهترین مبارزه با نظام جمهوری اسلامی تحریف فرهنگ و تحمیل فرهنگ غربی و ترویج بی‌تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان قدر وقت و جایگاه خودشان را بدانند، افزود: دشمنان امروز از بمب هسته‌ای جوان مسلمان اسلامی و ایرانی و از فرهنگ  ایستادگی آنان هراس دارند.امام جمعه آمل تاکید کرد: باید به نیازهای توجه کنیم و به خواسته‌های به حق آنها تن دهیم.

فرمانده پدافند هوایی بابلسر نیز با تبریک روز جوان، ادامه داد: وجود همدلی و صمیمیت در بین کارکنان نیروهای مسلح یکی از شاخصه‌های مهم در ارتقای توان و بازدارندگی و امنیت پایدار است.

رحمت‌الله مولا اختلاف‌افکنی را از حربه‌های دشمن، در تضعیف نیروهای مسلح دانست و افزود: بروز تفرقه در بین نیروهای مسلح و جلوگیری از همفکری و همکاری نیروهای دفاعی از اهداف دشمنان است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید همچون ید واحد در برابر مخالفان و معاندین ایستادگی کنند، تصریح کرد: وحدت به معنای همدل شدن و هماهنگ شدن نیروهای مسلح است و منظور ما یکی شدن نیست.

مولا گفت: در این مراسم قصد داریم از سربازان برتر تجلیل کنیم تا برای نمونه شدن دیگر سربازان انگیزه ایجاد شود.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول