اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

90 درصد اصفهانی‌ها کم‌تحرک هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیشینه زندگی خوبی در خوراک، خواب و تفریح نداریم، در استان اصفهان 90 درصد کم‌تحرکی داریم.

90 درصد اصفهانی‌ها کم‌تحرک هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی جوان با بیان این‌که امید دارم زندگی‌تان سراسر از نور، ‌نشاط و امید باشد، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که جوانان خودشان مشکل خود را مطرح کنند تا ما بتوانیم به آنها کمک کنند.

وی با بیان این‌که بحث سلامت برای خیلی از مسؤولان مغفول است، افزود: در این زمینه رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغه را در مورد جوانان دارند، انقلاب، جنگ و رشد علمی و اقتصادی را نیز جوانان رقم زدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که جمعیت جوان در حال گذر به سالمندی است، گفت: بسته به این که رشد جمعیت به چه شکلی باشد زمان رسیدن به دوره پنجره تفاوت می‌کند، دوره پنجره دوره اوج یک کشور است؛ جمعیت جوانی مؤثر است که با برنامه سپری شود.

وی ادامه داد: حفظ و ارتقای جمعیت جوانان کشور به دلیل این است که زیرساخت اصلی کشور جوانان هستند و باید این توفیق را حفظ کرد؛ اول باید خود جوانی را حفظ کنیم و بانشاط و خلاق باشیم که برنامه‌ریزی نیاز دارد، هیچ وقت نباید به دنبال نگاه کردن به نقاط خلأ زندگی باشیم.

حیدری با بیان این‌که به درون خود کمتر توجه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار وزارت بهداشت مبنی بر «شاد زیستن را تجربه کنیم»، باید شاد زیستن را حفظ کنیم و این اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به این‌که جمع زیادی از جوانان حاضر در همایش عالی روز جوان را سربازان وظیفه تشکیل می‌دادند، عنوان داشت: بهترین خاطرات خوش جوانان از دوران سربازی است که این دوران برای بنده نیز بهترین دوران است که بعد از گذشت آن متوجه آن خواهید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت تأکید کرد: خود و خانواده‌هایتان با مراجعه به مراکز بهداشتی پرونده الکترونیکی تشکیل دهید که سلامت شما و خانواده را تضمین می‌کند.

وی اذعان داشت: چه بخواهیم چه نخواهیم دنیا مقابل ما است و دشمنان از این خوشحال هستند که جوانان ما به سمت اعتیاد، بی‌تحرکی و مشکلات اخلاقی بروند، البته این مشکلات به این دلیل است که پیشینه زندگی خوبی در خوراک، خواب و تفریح نداریم و در استان اصفهان 90 درصد کم‌تحرکی داریم.

کمالی با تأکید بر این‌که شما برای خود و خانواده‌تان فایلی به اسم سلامتی باز کنید، یادآور شد: ما به قدری که در رابطه با سالم بودن وسایل نقلیه خود حساس هستیم، اما برای سلامتی خود وقت نمی‌گذاریم و تا زمان نیاز به پزشک مراجعه نمی‌کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به فضاهای مختلف جوانان خود مشکلات‌شان را مطرح کنند و از ایده‌های جوانان در قالب مسابقه استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/63088/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول