اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند و بنا داریم با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد معلولان در کشور جلوگیری کنیم.

سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، انوشیروان محسنی‌بندپی ظهر امروز در جمع کارکنان و مددکاران بهزیستی سیرجان اظهار داشت: طرح غربالگری ژنتیک و جلوگیری از معلول‌زایی که استان کرمان پایلوت کشور بود امروز به عنوان قانون مصوب شده است و حالت اجرایی دارد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استانداردسازی فضاهای فیزیکی و احداث مجموعه‌هایی که روند توانبخشی و توانمندسازی معلولان را افزایش می‌دهند اولویت کاری سازمان بهزیستی کشور دانست و افزود: در سال 96 مستمری مددجویان 3.4 افزایش داشته و امسال این افزایش بر اساس ماده 79 قانون برنامه ششم بین 10 تا 14 درصد خواهد بود .

وی استان کرمان را دارای نیروهای انسانی متخصص در پایلوت طرح‌ها و برنامه‌های کشوری عنوان کرد و گفت: با غربالگری ژنتیک از معلول‌زایی جلوگیری می‌شود.

محسنی‌بندپی عنوان کرد: سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند و بنا داریم با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد معلولان در کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول