اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزارت خزانه‌داری آمریکا:

استقراض دولت آمریکا به اوج رسید/ نیم تریلیون دلار تنها در 3 ماه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:در سه ماهه نخست سال 2018 دولت آمریکا 488 میلیارد دلار استقراض کرد که طی دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

استقراض دولت آمریکا به اوج رسید/ نیم تریلیون دلار تنها در 3 ماه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ABCNEWS، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: این کشور در سه ماهه نخست سال 2018 بالغ بر 488 میلیارد دلار استقراض کرده است.

این میزان حتی از میزان استقراض دولت آمریکا در سه ماهه نخست سال 2010 و بحبوحه خروج این کشور از بحران رکود بزرگ اقتصادی نیز بالاتر است. در آن زمان دولت آرمیکا 483 میلیارد دلار استقراض کرد.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش‌بینی می‌شود این کشور در سه ماهه نخست سال جاری حدود 300 میلیارد دلار استقراض کند.

در حال حاضر وزارت خزانه‌داری این کشور در تلاش است تا در شرایطی که کسری بودجه این کشور روند صعودی سریعی را طی می‌کند بخشی از تامین مالی اقدامات دولتی در این کشور را تامین کند.

در حالی که بالا رفتن کسری در آمریکا نیاز دولت این کشور را به استقراض بالا می‌رود،‌ استیون منوخین،  وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که وی نسبت به بالا رفتن میزان استقراض و تاثیر آن بر افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی این کشور نگران نیست.

منوخین در پاسخ به این سؤال که آیا نگران نیست در نتیجه این اقدامات بورس‌های آمریکا افت کنند، گفت: من اطمینان بالایی به جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا و سیاست‌های وی دارم.

وی گفت:‌ من علاقه‌ای برای اظهارنظر درباره سیاست‌های بانک مرکزی فدرال که قصد دارد نرخ بهره را بالا ببرد، گفت: به نظر من کمی تورم خوب است. ما می‌خواهیم حقوق‌ها را بالا ببریم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه این کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته و به 804 میلیارد دلار برسد.

این دفتر همچنین کسری بودجه آمریکا در سال آینده را 981 میلیارد دلار برآورد کرده و اعلام کرده در سال 2020 کسری بودجه این کشور به بیش از یک تریلیون دلار افزایش خواهد یافت و طی 10 سال پس از آن بالای یک تریلیون دلار کسری بودجه را در اقتصاد آمریکا تجربه خواهد کرد.

بنا به ارزیابی‌های دفتر بودجه کنگره میزان کسری بودجه دولت آمریکا بین سال‌های 2019 تا 2028 بیش از 12.4 تریلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که دولت ترامپ این رقم را 7.1 تریلیون دلار برآورد کرده است.

دلیل این اختلاف این است که دولت ترامپ تصور می‌کند که اقتصاد آمریکا در این دوره 10 ساله افزایش رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول