اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

آمریکا از برجام خارج شود به شرایط قبل برمی‌گردیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از برجام تحریم‌ها برداشته نشده و نفتی که می‌فروشیم پولش دست کشور نمی رسد لذا اگر آمریکا از برجام خارج شود به شرایط قبل برمی‌گردیم.

آمریکا از برجام خارج شود به شرایط قبل برمی‌گردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور صبح امروز در همایش حکمت مطهر در بین مردم کبودراهنگ با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: همه ادیان الهی به نوعی به موعود اعتقاد دارند و موعودگرایی خاص شیعه و مسلمین نیست، بلکه ادیان الهی با شرایط مختلف موعود دارند.

وی با تأکید بر این که موعود شیعه از همه موعودهای ملل، شناسنامه‌دارتر است، گفت: در همه ادیان می‌توان ابهاماتی به موعودشان وارد و خدشه ایجاد کرد، ولی تنها شیعه است که همه چیز آن معلوم است و ابهامی ندارد و هر سؤال و شبهه‌ای که مطرح هست، پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد: حتی در بین مفسرین اهل سنت، افراد شناخته شده‌ای وجود امام زمان(عج) را با توجه به آیات مقدس قرآن به عنوان موعود آخرالزمان مطرح کرده اند.

ذوالنور یادآور شد: البته در این بین دشمنان سعی کرده اند با ایجاد انحراف در مسیر شیعه و ایجاد اختلاف در نگاه‌ها و تفکرات موعودگرایی و ایجاد شبهات مختلف این تفکر را ضعیف کنند و امام زمان‌های ساختگی ساخته و اخبار دروغ جعل کنند تا اعتقاد شیعه را سست کنند. افرادی دکان و بازار درست کرده و عده‌ای را دور خود جمع کردند و هدفشان متزلزل کردن باور شیعه است.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با ذکر این نکته که برای انحراف این جریان فکری، حتی از زبان بزرگان نیز حرف‌هایی درست می‌شود و در جامعه نشر می‌دهند، افزود: از زبان آیت الله بهجت حرف‌هایی را نشر دادند، چرا این چیزها را درست می‌کنند، چون اعتبار و اصل موضوع را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به این که برخی با مرید جمع کردن و بازی با احساسات دیگران موعود قلابی می‌سازند فلذا باید حواس جمع باشیم، خاطرنشان کرد: برخی اینطور القا می‌کنند که چون امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ظلم و ستم باشد، پس نباید جلود مفاسد را گرفت تا حضرت بیاید.

ذوالنور با بیان این که گاهی عمل ما با زبان یکی نیست و این مانع تحول می‌شود، گفت: دل‌ها باید پذیرنده ظهور و حضور امام زمان(عج) باشد، اما جریانات قلابی ادعای موعود بودن، دنبال تحریف هستند.

وی با بیان این که امام زمان(عج) همان سنت رسول اکرم(ص) را اجرا خواهد کرد، افزود: بسیاری پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را درک کردند و امامان دیگر را، اما این چیزی را حل نمی کند بلکه باید عمل کرد؛ در زمان ظهور، نفس، اختیار، شیطان همه هست، درگیری و تکرار تاریخ هم هست و مهم این است که جایگاه خود را دریابیم.

ذوالنور تصریح کرد: وقتی تاریخ تکرار می‌شود باید نقش خود را پیدا کنیم که کجای این تاریخ هستیم، آیا در اردوگاه امام حسین(ع) هستیم یا یزید؟

وی اظهار کرد: گاهی غبار فتنه به گونه‌ای است که حق و باطل در هم تنیده شده و باید با بصیرت و گوش به فرمان ولایت دادن راه حق را پیدا کرد و این بصیرت مثل نور است، اما برخی‌ها متناسب با روزگار رنگ عوض می‌کنند و بویی از بصیرت نبرده اند، حتی مرجع تقلید می‌شود اما اولویت و ضرورت را نمی داند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بصیرت ملاک دارد و ملاک ما ولایت فقیه است، گفت: ولی فقیه حجت قابل دسترس ما است و در دروان غیبت تبعیت از ولایت فقیه واجب است.

وی با اشاره به این که امام(ره) فرمود اگر دشمن از شما تعریف کرد به حقاینت خود شک کنید، اضافه کرد: امروز نقطه حمله دشمن کجاست و در مقابل دشمن از چه کسانی دفاع و حمایت می‌کند، در فتنه 88 تاریخ تکرار شد و عده‌ای هجوم مهیب جریان سلطه را ندیدند و غفلت کردند.

ذوتانور در پایان با اشاره به برجام افزود: تصویب برجام در شرایط تصمیم‌گیری بین بد و بدتر بود، وقتی شرایط به گونه‌ای باشد که از دیدگاه برخی آب خوردن ما هم بستگی به مذاکرات دارد و فضای جامعه طوری تلقین می‌شود که برجام همه چیز ما است و تا با آمریکا مذاکره نکنیم کاری پیش نمی رود، در این شرایط رهبر معظم انقلاب با تعیین خطوط قرمز و اظهار بدبینی به مذاکره و بدون ورود به جزئیات مذاکرات، اجازه مذاکره را می‌دهند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول