اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوبخت:

آمریکا به‌احتمال‌ زیاد از برجام خارج می‌شود/ تدابیر و بودجه لازم را برای روزهای متفاوت آماده کرده‌ایم

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در پنج سال گذشته حرکت متفاوتی در کشور باهدف شکستن محاصره اقتصادی آغازشده است، گفت: برای شکستن این محاصره وارد برجام شدیم که در این مسیر همه ما سهم داریم و کسی نمی‌تواند در دولت خود را کنار بکشد.

آمریکا به‌احتمال‌ زیاد از برجام خارج می‌شود/ تدابیر و بودجه لازم را برای روزهای متفاوت  آماده کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و جشن نیمه شعبان در دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: امسال همگرایی و تقارن دو رخداد مهم ازجمله رخداد تاریخ معاصر با شهادت معلم ماندنی انقلاب شهید مطهری مصادف بوده که اهمیت این روز را دوچندان کرده است. 

وی با بیان اینکه میلاد خجسته امامی که ما چشم‌به‌راه او روزها را شماره می‌کنیم رویداد دیگر تاریخی است گفت: درباره مفهوم فلسفی انتظار مباحث متعدد و مطالب ژرفی گفته شد که بخشی از بیان شهید مطهری و شریعتی و پدرشان محمدتقی شریعتی سخن گفته‌شده است. 

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مباحث نبوت و مهدویت تصریح کرد: کلیدواژه‌هایی که درباره بحث فلسفی انتظار ازجمله  تکرار و استمرار و بحث  مباحث خاتمیت، مهدویت وجود دارد برگرفته از اندیشه‌های استاد شهید مطهری و دیگر متعلمین اسلامی است. 

نوبخت خواستار یک کار تحقیقی حدود 15 صفحه‌ای در سطح آموزش‌وپرورش درباره فلسفه شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود راجع به مفهوم دیگری درباره آنچه در پنج سال گذشته اتفاق افتاده  قلمی نقادانه یا تأییدانه صورت بگیرد تا همکاری بین این قشر با مسئولان کشور اتفاق بیفتد. 

وی با اشاره به اینکه من با انتخاب مستقیم شما  فرهنگیان وارد مجلس شده‌ام و از بین شما هستم گفت: من در مجموعه نظام تصمیم‌گیری کشور سهم کوچکی دارم که اگر در آن به‌درستی عمل کنم شما فرهنگیان نقش‌آفرین هستید. 

 ورود به برجام برای شکستن محاصره اقتصادی بود

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در پنج سال گذشته حرکتی متفاوتی در کشور با هدف شکستن محاصره اقتصادی آغازشده است تصریح کرد: جهت شکستن این محاصره اقتصادی وارد سلسله مباحث اقتصادی به نام برجام شدیم که در این مسیر همه ما سهم داریم و کسی نمی‌تواند در دولت خود را کنار بکشد، بنابراین ممکن است برخی‌ها به جهت برخورد با برخی مشکلات خود را کنار بکشند اما نه‌تنها خود را کنار نمی‌کشم بلکه تا انتهای این مسیری که انتخاب کردیم به جزئیات آن می‌توانم دفاع کنم. 

نوبخت با اشاره به سخنان نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی افزود: رئیس‌جمهور کم‌فهم سیاسی آمریکا، آمده است تا از 22 اردیبهشت از برجام خارج شود که به‌احتمال‌زیاد هم خارج خواهد شد و به این فرجام رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید برای شرایط بعد از برجام ازجمله فضا و مختصات سیاسی نسبت به امروز خود را آماده کنیم خاطرنشان کرد: بر اساس لزوم برنامه‌ریزی برای  بودجه‌ در شرایط مختلف بودجه‌های موردنیاز را آماده کردیم.

وی خطاب به فرهنگیان گیلان  و انتظار دولت از آنان گفت: استدعای من این است که  با بررسی اتفاقات این پنج سال و با فرض اینکه برجام هم ممکن است به هم بخورد ما را همراهی کرده و این اقدام صورت گرفته را جهت ثبت در تاریخ، مستدل و با شاخص  قلم بزنید تا بررسی‌های شما را به‌صورت یک کتاب ماندگار ثبت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه آنچه باعث ماندگاری می‌شود تأیید یا تکذیب و تکفیر این مسئله نیست  بیان کرد: بر اساس قدرت استدلال و شاخص‌هایی که بر اساس یک سری اهداف و روال سیاسی، دولتی را که فرد کوچکی از جمع شما در آنجا مشارکت داشته و تا آخر خواهد ایستاد بررسی کنید.

نوبخت با  اذعان به اینکه  برای تحقق این تحقیق آن را به هفته دولت موکول می‌کنیم اظهار کرد: یک کتاب در این زمینه از طرف فرهنگیان استان گیلان انتظار داریم که به‌هیچ‌وجه یک رویکرد خاص منظور نبوده و تفاوت رویکرد، اظهارنظرهای متفاوتی را ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه فعلاً سازمان برنامه و بودجه کشور به‌نوعی در اختیار فرهنگیان و گیلانیان است تصریح کرد: اگر قرار باشد برای  آموزش‌وپرورش و فرهنگیان گامی برداشته و ریلی برای رسیدن به مقصد مادی و معنوی فرهنگیان محقق شود نباید فقط به یک فرد تکیه شود و نمایندگان مردم در مجلس نیز با ارائه طرح واقع‌بینانه می‌توانند در پیش بردن اهداف فرهنگیان گام بردارند. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول