اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام‌جمعه اقلید:

مؤثرترین راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، خرید کالای داخلی است

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر اینکه باید روابط اقتصادی خود را با کشورهایی که در تهدید و تحریم علیه ایران، شریک آمریکا هستند، قطع کنیم، گفت: مؤثرترین راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، خرید کالای داخلی است.

مؤثرترین راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، خرید کالای داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تأکید بر لزوم همت در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی)، به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالا و دستاوردهای ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: ورود اجناس خارجی در بازار به‌ویژه محصولات چینی که مردم نیز به سمت آن گرایش دارند، عدم ایجاد بستر مناسب برای صادرات اجناس برخی از صاحبان صنایع توسط دولت، بی‌توجهی تولیدکنندگان به شعار سال و استفاده از کالای ایرانی حتی در تولید محصولات، عدم برخورد قاطع و مقابله و مبارزه جدی با قاچاق کالا و محدود کردن سوءاستفاده سودجویان و...از عمده مشکلات کشور در این زمینه است.

وی به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالا و کارگر ایرانی و عدم وابستگی به بیگانگان اشاره کرد و گفت: تنها راه پیشرفت و عزت مسلمانان، تمسک به قرآن و مؤثرترین راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، خرید کالای داخلی است.

طالبی با اشاره به نمونه‌هایی از اقدامات صورت گرفته درگذشته برای حمایت از کالای ایرانی و عدم وابستگی به بیگانگان توسط عالمان بزرگ کشور ازجمله علمای اصفهان، شهید مدرس، شهید نواب صفوی و... تصریح کرد: کارگر و صنعتگر ما نیز باید در تولید جنس باکیفیت و مرغوب، همت کند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌ویژه رئیس‌جمهور این کشور مدام بر طبل خروج از برجام زده و اعلام می‌کنند که 22 اردیبهشت جاری، ماندن یا خارج شدن از آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: سفر اخیر نمایندگان دولت فرانسه و آلمان به آمریکا در همین راستا بود که آمریکا را قانع کنند تا از برجام خارج نشود.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: آژانس حکام و اروپا باوجوداینکه جمهوری اسلامی را مقید به برجام و هسته‌ای دانستند اما چراغ سبز نیز به آمریکایی‌ها نشان داده و به ایران فشار می‌آورند تا مکمل برجام (مذاکره برای رفع نواقص برجام و کاستن و محدود کردن توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران) را بپذیرد.

وی خاطرنشان با بیان اینکه آن‌ها می‌خواهند با فشار و تهدید ما را به تعطیل کردن تولیدات موشکی و دفاعی، عدم حضور در غرب آسیا و...مجبور کنند، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو باید با توجه و دقت کافی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مسئله انسجام ملی، اقتصاد متکی به درون، افزایش توان موشکی دفاعی، نفوذ منطقه‌ای و فناوری هسته‌ای بکوشیم و همت کنیم.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: برای این کار توسعه رابطه با همسایگان، مبادلات اقتصادی و سیاسی و فراهم کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری در قالب‌هایی چون فاینانس در پروژه‌های انرژی، حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، فرودگاهی، اسکله‌های دریایی و... با کشورهایی مانند چین و روسیه می‌تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید روابط اقتصادی خود را با کشورهایی چون آلمان، انگلیس و فرانسه که شریک آمریکا در تهدید و تحریم علیه ایران اسلامی هستند، کاهش دهیم.

طالبی با بیان اینکه 15 سال از ورود ما به مذاکره هسته‌ای می‌گذرد و باوجودآن، فشارهای سنگینی روی ما بوده که تاکنون تحمل کرده‌ایم، عنوان کرد: مسؤولان باید سخن واحد داشته و مانع ایجاد زمینه نفوذ و اختلاف‌افکنی شوند.

وی ادامه داد: باید در مقابل تهدید آمریکا اعلام کنیم که در صورت خروج آن‌ها از برجام، فعالیت‌های هسته‌ای خود را از پیش از پذیرش برجام، آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول