اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

برای مدیریت امداد و نجات سوانح و حوادث انجام می‌شود

اجرای طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می‌شود.

اجرای طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از معاونت حمل ونقل و ترافیک، مهدی یوسفی در نشست معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور در تبریز اظهار داشت: طرح دیسپاچینگ برای نخستین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می‌شود و ما آمادگی خود را برای اجرای طرح و آماده‌سازی مقدمات اجرایی طرح اعلام کردیم.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد مرکزی واحد در شهرها و استان‌ها و در نهایت در کشور برای مدیریت امداد و نجات سوانح و حوادث از سوانح پزشکی، آتش‌نشانی، ترافیک و تصادف تا آتش‌سوزی جنگل‌ها و... در شهر تبریز به عنوان پایلوت ایجاد می‌شود.

پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص این طرح گفت: تمام شهروندان در تمام حوادث با یک شماره واحد تماس خواهند گرفت و مرکز امداد و نجات متشکل از شهرداری ( آتش نشانی، ترافیک و... ) اورژانس، پلیس و در مواقع بحران با حضور دستگاه‌ها و مسوولان کلان خواهد بود.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد این مرکز کاهش زمان امدادرسانی از وضعیت فعلی( در حدود 35 دقیقه در کلان‌شهر تهران ) که زمان امدادرسانی استاندارد در حال حاضر  در اتحادیه اروپا هشت دقیقه است.

حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌های کشور در ادامه نشست در خصوص اجرای طرح دیسپاچینگ در تبریز یادآور شد: مقرر است با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اورژانس کل کشور و اورژانس شمال‌غرب کشور ( دکتر رحمانی) و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز (به نمایندگی شهرداری تبریز) اولین جلسه هماهنگی ایجاد مرکز در هفته آتی در سازمان شهرداری‌ها برگزار شود تا ظرفیت ارگان‌های ذی‌ربط شناسایی و برنامه‌ریزی شروع کار انجام شود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول