اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

عمار حکیم: صندوق‌های رأی، امانت ملت عراق است

رئیس جریان حکمت ملی در سخنرانی انتخاباتی خود بر لزوم عمل به توصیه‌های مرجعیت دینی شیعیان عراق در خصوص انتخابات آتی تأکید کرد.

عمار حکیم: صندوق‌های رأی، امانت ملت عراق است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور با جمعی از جوانان نمونه و نخبه بغداد دیدار کرد.

حکیم در این دیدار با هشدار نسبت به تلاش‌هایی که برای مسدود کردن روند دسته‌بندی الکترونیکی آرا و نیز از بین بردن دستگاه‌های شمارش الکترونیکی انجام می‌شود، تأکید کرد: «صندوق‌های رأی، امانت ملت عراق نزد کارمندان کمیسیون انتخابات و ناظران است».

او خواستار انتخاب شخصیت‌های ملی‌ای شد که در عین صداقت و کفایت پیرو توصیه‌های مرجعیت دینی گرانقدر در خصوص انتخابات هستند.

رئیس ائتلاف «الحکمت» در انتخابات پارلمانی پیش‌رو عراق همچنین مردم را به عدم پیروی از مفسدان و شکست‌خوردگان سفارش کرد.

مرجعیت دینی عراق دیروز (جمعه) طی بیانیه‌ای که در خطبه‌های نماز جمعه کربلا قرائت شد، اعلام کرد که شرکت در انتخابات حق همه شهروندان عراقی است و از هیچ نماینده یا لیست انتخاباتی حمایت نمی‌کند.(جزئیات بیشتر)

به گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملی، رئیس این جریان با ابراز پایبندی نسبت به معیارهای مشخص شده توسط مرجعیت دینی گرانقدر گفت: «از جمله این معیارها، اعتماد به برنامه‌های انتخاباتی کاربردی و پیشرفته لیست‌های انتخاباتی است که افراد موفق در رأس آن قرار دارند».

حکیم با تأکید بر اتخاذ مکانیزم «ارتباط با مردم» توسط جریان حکمت و بیان برنامه‌های انتخاباتی، به دور از سوء استفاده از عناوین و نام‌های مقدس در تبلیغات این جریان، افزود: «مفتخریم که جریان حکمت ملی، پروژه‌ای ملی را بدون ارتباط با بیگانگان ارائه کرده و لیست انتخاباتی این جریان شامل چهره‌ها و نیروی های جوان و جدید است».

حکیم در پایان با اشاره به اینکه تحریم انتخابات، با توجه به شرکت حامیان و طرفداران مفسدان، منجر به پیروزی آنان می‌شود، تأکید کرد: شرکت در انتخابات، حق همگان و یک تعهد اخلاقی است.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در همه مناطق این کشور در روز 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول