اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

یادداشت/مهدی فضائلی

سوال اصلی؛ ما می‌خواهیم چه کنیم؟

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: پرسش غالب در ذهن بسیاری این است که آمریکا چه خواهد کرد؟بالاخره از برجام خارج می‌شود و یا محملی برای ماندن پیدا می‌کند و با اجرای شوی تازه‌ای تلاش می‌کند ضمن حفظ هیمنه آمریکا و افزایش فشار بر ایران، خود را از منافع برجام محروم نسازد.

سوال اصلی؛ ما می‌خواهیم چه کنیم؟

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در روزنام صبح نو به بحث‌های پیرامون احتمال خروج آمریکا از برجام پرداخت. متن این یادداشت به شرح ذیل است:

22اردیبهشت نزدیک است و پرسش غالب در ذهن بسیاری این است که آمریکا چه خواهد کرد؟بالاخره از برجام خارج میشود و یا محملی برای ماندن پیدا میکند و با اجرای شوی تازه ای تلاش میکند ضمن حفظ هیمنه آمریکا و افزایش فشار بر ایران،خود را از منافع برجام محروم نسازد؟

بر فرض آمریکا در بهترین حالت (ازنگاه برخی)، از برجام خارج نشود؛واقعا" چه اتفاق مثبتی برای ایران خواهد افتاد؟آیا ادامه وضع موجود برای دولت و شخص رئیس جمهور مطلوب و یا حتی قابل قبول است؟

مگر رکود نگران کننده ،تعطیلی مراکز تولیدی ، بیکاری و یا ترس از بیکاری فزاینده ، افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و نابسامانی های متعدد دیگر، محصول همین دورانی نیست که آمریکا ظاهرا" در برجام مانده است؟آیا اندک احتمالی وجود دارد که آمریکا در رفتار خود تجدید نظرکند؟

پاسخ همه این پرسش ها آنقدر روشن است که ما را ازهر توضیحی بی نیاز می‌کند.

بنابراین، پرسش اصلی و به مراتب مهمتر از اینکه آمریکا چه خواهد کرد این است که ما میخواهیم چه کنیم؟

آیا قرار است همچنان وقت دولت و مردم را به حواشی (هر چند با گسترش زیاد) مانند دو قطبی سازی موافق و مخالف تلگرام صرف کنیم؟

آیا میخواهیم باز هم منتظر اراده دشمن برای سرمایه گذاری یا اجازه دادن برای سرمایه گذاری بمانیم؟

آیا مجددا" و به امید گرفتن امتیازاتی میخواهیم وارد مذاکره با اروپای امتحان پس داده بشویم آنهم در باره توان دفاعی کشور و یا نفوذ منطقه‌ای‌مان؟!

اگر چنین افکار و ایده هایی در سر دولتمردان میگذرد،باید با تأسف بگوییم این راه ها نیز به ناکجاآباد ختم خواهد شد و باز هم فرصت های گرانبها ی کشور هدر خواهد رفت!

دولت و شخص رییس‌جمهور بیش از دیگران باید بر مسائل اقتصادی کشور متمرکزشوند ،هم بدلیل اینکه مطالبه اصلی مردم در شرایط فعلی مطالبات معیشتی و اقتصادی است و هم اینکه دشمن بر این نقطه تمرکز کرده است.

گره و راه حل آغازین این مساله هم بر اساس نظر کارشناسان خروج از رکود و مقابله با بیکاری است.و رکود و اشتغال بهبود نخواهد یافت مگر با به حرکت درآمدن چرخ تولید و این چرخ نیز با حمایت از کالای ایرانی است که خواهد چرخید!

بنابراین مردم و دولتمردان باید در حمایت از کالای ایرانی مصمم شوند و همه توان خود را بر این نقطه متمرکز نمایند.

برداشتن موانع از سر راه تولید کالای ایرانی،اقبال و تعصب ورزیدن نسبت به محصولات وطنی،پرهیز از هر نوع حاشیه سازی،تقویت اتحاد و همدلی،شناخت و بکارگیری ظرفیت های بی نظیر یا کم نظیر داخلی و قطع امید کامل از دشمن،راه های برون رفت از شرایط کنونی و ساختن ایرانی بهتر و عزیز تر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول