اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

پژوهشگر سردشتی رتبه برتر اهل سنت کشور را کسب کرد

عبدالسلام امامیبا ارائه رسالهانسداد و انفتاح باب اجتهاد در اندیشه فقهی اهل سنت در دو سده اخیراز سوی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در تهران، برای دومین سال پیاپی به عنوان پژوهشگر برتر اهل سنت کشور و شایسته تقدیر معرفی شد.

پژوهشگر سردشتی رتبه برتر اهل سنت کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پژوهشگر سردشتی پژوهشگر برتر اهل سنت کشوری شد، این پژوهشگر سردشتی بالغ بر 10 مقاله علمی پژوهشی در زمینه فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه های فردوسی، رضوی و دانشنامه جهان اسلام ارائه داده و سال گذشته نیز با ارائه مقاله ای تحت عنوان"تغییر فتوا و زمینه ای آن در فقه اهل سنت"پژوهشگر نمونه اهل تسنن کشور انتخاب و شایسته تقدیر قرار گرفت.

"عبدالسلام امامی" در رابطه با رساله 'انسداد و انفتاح باب اجتهاد در اندیشه فقهی اهل سنت در دو سده اخیر' اظهار کرد: تحقیق انجام شده حاصل رساله دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی بوده که در بخش پایان نامه ها در جشنواره علمی فرهنگی شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور شرکت داده شد.

وی افزود: در این مقاله، انسداد و یا حالتی باز را برای نظریات جدید در زمان معاصر به بحث می گذارد بدین معنی که آیا می توان نظریات جدیدی را وارد کرد و یا اینکه خروج از مذاهب اربعه اهل تسنن جایز است یا نیست.

وی ادامه داد: سعی شده راهی برای فقه های جدید وجود داشته باشد تا با حفظ ضوابط، کسب امتیاز و شرایطی که برای یک فقیه لازم است ابراز نظر جدید کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در این مقاله همچنین به درستی یا نادرستی تلفیق مذاهب اشاره شده است، چیزی که به خاطر ناهمسانی در اخذ موضوعات آن بیشتر دانشمندان بر نادرستی تلفیق تاکید کرده اند.

به مناسبت هفته معلم فرماندار و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاهی شهرستان سردشت در منزل این پژوهشگر حضور یافته و ضمن دیدار، از وی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس،"عبدالسلام امامی" دارای تحصیلات سطح 3 حوزوی و دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین استاد دانشگاه و مدرس مدرسه علوم دینی امام شافعی (رض) سردشت است که سال گذشته نیز با ارائه دو مقاله"تغییر فتوا و زمینه های آن در فقه اهل سنت و "امام شافعی (رض) در مذهب قدیم و جدید "به عنوان پژوهشگر برتر اهل سنت کشور معرفی شد.

شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت مرکز آن در تهران است و هرساله فراخوان علمی پژوهشی به صورت کلی اعلام و در نهایت از بین هر پژوهشگری که در حوزه اهل سنت فعالیت داشته باشد انتخاب و معرفی می کند.

رساله 'انسداد و انفتاح باب اجتهاد در اندیشه فقهی اهل سنت در دو سده اخیر' در بررسی ضوابط علمی و پژوهشی امتیازات کامل را کسب کرد و توسط هیئت داوران به عنوان رتبه اول شناخته شد، به همین خاطر مجوز چاپ آن صادر و امسال منتشر می شود.

انتهای پیام/1021/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول