اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

سال گذشته 790 هزار فرصت شغلی ایجاد شد/ معضل اصلی کشور بیکاری است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور رشد اقتصادی کشور را بالای 7 درصد بیان کرد و گفت: معضل اصلی کشور بیکاری است و مورد توجه جدی دولت است اما با همین شرایط در سال گذشته 790 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

سال گذشته 790 هزار فرصت شغلی ایجاد شد/ معضل اصلی کشور بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، جمشید انصاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: شهرستان خلیل آباد در مقایسه با شرایط عمومی کشور و مشکلاتی که بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی دارد از شاخص‌های مطلوب‌تری برخودار است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد رتبه اول باغداری را در سطح خراسان رضوی دارد، افزود: محصولات انگور، زعفران و پسته‌ای که در منطقه کشت می‌شود دارای ارزش  بالایی نیز می‌باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به محروم بودن شهرستان خلیل‌آباد از سهم اعتبارات نفت گفت: شهرستان خلیل‌آباد در مقایسه با دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی شاخص‌های محرومیت را دارا نیست و وضعیت بهتری نسبت به شهرستان‌های دیگر دارد.

انصاری به برنامه‌های دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در جهت حل مشکلات کشور برنامه‌هایی در دستور کار دارد و تاکنون اقداماتی را که انجام داده است که در استان‌ها و مناطق مختلف کشور به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در سال 92 بالغ بر 36 درصد بود، بیان کرد: اکنون نرخ تورم در کشوربرای سومین سال پیاپی تک رقمی است.

انصاری رشد اقتصادی کشور را بالای 7 درصد بیان کرد و گفت: معضل اصلی کشور بیکاری است و مورد توجه جدی دولت است اما با همین شرایط در سال گذشته 790 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه 124 هزار فرصت شغلی سال گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد شد، گفت: خراسان رضوی 7 درصد جمعیت کشور را نیز دارا می‌باشد.

فرماندار خلیل‌اباد در ادامه در این جلسه اظهار کرد: شهرستان خلیل‌آباد دارای 6000 هکتار باغات انگور با سالیانه بیش از 25 هزار تن تولید کشمش است.

مجتبی شاکری افزود: این شهرستان با تقدیم 290 شهید و سردار شهید اسلام در دوران دفاع مقدس، دارای بیشترین شهید نسبت به جمعیت شهرستان در استان است.

فرماندار خلیل‌آباد، لزوم توجه و تسریع به دوبانده‌کردن جاده خلیل‌آباد به بردسکن را مورد اشاره قرار داد و خواستار توجه و اختصاص بودجه لازم شد.

شاکری اظهار کرد: خلیل‌آباد با داشتن 52 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش کندر و مرکزی است که 85 درصد مردم به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

فرماندار خلیل‌آباد افزود: ارزش سرمایه کشاورزی شهرستان 440 میلیارد تومان است که در این راستا  12 هزار  بهره‌بردار در شغل کشاورزی مشغول به‌کار هستند.

وی گازرسانی به روستاهای مختلف شهرستان را یک حرکت جهادی نام برد و اظهار داشت: در سه سال گذشته بالغ بر 640 پرونده مقاوم‌سازی توانسته‌اند از تسهیلات دولت برخوردار شوند.

شاکری از پرداخت یارانه کشمش به باغداران خبر داد و گفت: در این راستا مبلغ 5 میلیارد  تومان به باغداران پرداخت شده و در فاز دوم هم مبلغ 5 میلیارد تومان دیگر مانده است که پیگیر هستیم.

وی از شهر کندر به عنوان یکی از بخش‌های این شهرستان نام برد و اظهار داشت: این شهر با 10 هزار نفر جمعیت هنوز دارای معابر خاکی است که به توجه دولت نیاز دارد.

شاکری به توزیع اعتبارات و تسهیلات کم بهره در 4 سال گذشته اشاره کرد و افزود: پروژه آبرسانی برکال که 18 روستا را در بردارد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/70053

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول