اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

کردستان پیشتاز سرمایه‌گذاری در فیبر نوری است/برخورداری شهرها و برخی روستاهای استان از نسل 4 تلفن همراه

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در کردستان ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری وجود دارد که نسبت به جمعیت، وضعیت و ساختار استان در حد بالایی قرار دارد و در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز در امر سرمایه‌گذاری شبکه فیبرنوری است.

کردستان پیشتاز سرمایه‌گذاری در فیبر نوری است/برخورداری شهرها و برخی روستاهای استان از نسل 4 تلفن همراه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آزاد حکمت پیش از ظهر امروز در سمینار آشنایی با شبکه «نورونتا» که در محل سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروزه فضا و بستر ارتباطی یکی از مهم‌ترین الزاماتی است که در حوزه شخصی، حقوقی و حوزه فعالیت سازمان‌های مختلفی که خدمت رسانی می‌کنند مهم و خطرساز است.

وی افزود: رسالت برخی از سازمان‌ها شکل‌گیری بسترهای ارتباطی است که در آن بستری که اطلاعات رد و بدل می‌شود بسیار حایز اهمیت است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: مسوولین مخابرات علاوه بر خدمات مشهود، آموزش و هماهنگی و استفاده از این بسترها را وظیفه خود می‌داند و با توجه بر حسب مورد و موقعیت‌های مختلف، سمینارهای مهمی در این راستا برای ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف را برگزار و ساماندهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات کردستان با حمایت مسوولین این افتخار را دارد که از تکنولوژی روز دنیا عقب نیافتاده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: تمام شهرستان‌های استان از آخرین نسل موبایل دنیا بهره‌مند هستند.

حکمت اذعان داشت: امروز در استان کردستان جدای از شهرها که از نسل چهار تلفن همراه به عنوان بالاترین سطح تکنولوژی در دنیا بهره‌مند هستند، بسیاری از روستاهای استان هم که شرایط ویژه را دارند نیز از این تکنولوژی برخوردارند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های دنیا روی فیبر نوری سرمایه‌گذاری می‌کنند، عنوان کرد: در سطح استان کردستان حدود ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری وجود دارد که نسبت به جمعیت، وضعیت و ساختار استان در حد بالایی قرار دارد و در این زمینه کردستان جزو استان‌های پیشتاز در امر سرمایه‌گذاری شبکه فیبرنوری است. 

به گفته این مقام مسوول، بسیاری از مواردی که در سطح کشور به دلایل قابلیت استفاده انجام نشده است، در استان کردستان راه‌اندازی شده است.

حکمت با اشاره به اهمیت شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: ما به لحاظ گردش مالی و حوزه فعالیت‌های مخابرات از تولیدات ملی حمایت می‌کنیم و زمینه‌ای را برای ایجاد کار و اشتغال در حوزه مخابرات با سرعت بالاتری انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: با توجه به مقتضیات زمان اگر برنامه‌های مخابرات را ارتقاء دهیم نیازهای مردم با سهولت انجام می‌گیرد.

حکمت هدف از برگزاری این سمینار اموزشی را استفاده از خدمات سرویس‌های شبکه نورونتا عنوان کرد و افزود: در سازمان‌های دولتی بستر امن فناوری اطلاعات بسیار حایز اهمیت است لذا شبکه نورونتا شبکه‌ای امن با سرعت بالا و ضریب دسترسی و خدمات پشتیبانی مختص دولت الکترونیک را سریع با بهره‌وری زیاد و ضریب امنیتی بالا در سازمان‌های دولتی اجرا شود.

حکمت تاکید کرد: در استان کردستان زیرساخت‌های مناسبی برای سازمان‌های مختلف و نیازهای مشترکین را در این زمینه را که متقاضی این سیستم باشند فراهم است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول