اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی کاخ سفید: ما به نصایح جان کری درباره برجام عمل نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که با توجه به مخالفت‌های دولت ترامپ با توافق هسته‌ای ایران، دولت فعلی آمریکا به نصایح «جان کری» درباره برجام عمل نمی‌کند.

سخنگوی کاخ سفید: ما به نصایح جان کری درباره برجام عمل نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به مخالفت‌هایی که با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) دارد، به توصیه‌های «جان کری» وزیر امور خارجه دوره «باراک اوباما» درباره برجام عمل نمی‌کند.

بنا به گزارش «واشنگتن‌ اگزمینر»، سندرز در جمع خبرنگاران گفت: «فکر نمی‌کنم ما به نصایح افرادی که چیزی را خلق کردند که رئیس‌جمهور آن را بدترین توافق موجود می‌داند، عمل کنیم. من مطمئن نیستم که به چه دلیل باید در زمان حال باید به وی گوش بدهیم».

بامداد پانزدهم اردیبهشت بود که رسانه آمریکایی در گزارشی خبر داد که «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق آمریکا یک کارزار مخفی برای نجات برجام به راه انداخته است.

بنا بر گزارش «بوستون گلوب»، کری اخیرا در نیویورک با وزیر خارجه ایران دیدار داشت و ماه گذشته با رئیس‌جمهور آلمان در اینباره دیدار و با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد.

ترامپ در یک پیام توییتری که دوشنبه صبح هفته جاری منتشر شد، کری را به مشارکت در «دیپلماسی غیرقانونی سایه» متهم کرد و گفت که آمریکا به کمک جان کری در توافقی که به شکل بسیار بدی درباره آن مذاکره شده است، نیازی ندارد.

وی اینگونه گفت: «وی (جان کری) در وهله اول این آشفتگی را خلق کرد».

با گذشت ساعتی پس از توئیت تند ترامپ، سخنگوی جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا به این اظهارنظر رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه سخنگوی کری آمده است: «به نظر من، هر آمریکایی می‌خواهد با هر صدای ممکنی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای که مانع از بروز جنگ می‌شود را خواستار شود. وزیر خارجه (سابق) کری همانند وزرای خارجه سابق، همچنان با همتایان سابقش در سراسر جهان در ارتباط است. او همانند نزدیک‌ترین متحدان آمریکا اعتقاد دارد، مهم است که توافق هسته‌ای(برجام) که مذاکره درباره آن برای جهان سال‌ها زمان برد، موثر و کارآمد باقی بماند».

«دونالد ترامپ» در صدد است ساعت 14:00 به وقت محلی روز سه شنبه (امروز) تصمیم خود درباره سرنوشت برجام را اعلام کند. وی تا 12 می (22 اردیبهشت ماه) برای تصمیم‌گیری درباره باقی ماندن در این توافق هسته‌ای زمان دارد اما بسیاری بر این باورند که وی احتمالاً از برجام خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول