اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان:

رسالت نهادهای آموزشی، تقویت و پرورش تربیت اجتماعی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان گفت: هدف از ایجاد مدرسه و دانشگاه تقویت و پرورش تربیت اجتماعی است.

رسالت نهادهای آموزشی، تقویت و پرورش تربیت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یحیی معروفی ظهر امروز در همایش کشوری آموزش مطالعات اجتماعی که در سالت پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تربیت اجتماعی یکی از مهمترین کارکردهای نظام آموزشی است.

وی بیان اینکه تربیت اجتماعی به معنای پرورش دانش‌ها، نگرش‌ها، و مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی است و نسبت به سایر اهداف آموزش عمومی دارای نوعی اولویت و تقدم اخلاقی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان افزود: آموزش مطالعات اجتماعی چنانچه مبتنی بر رویکردهای فعال تدریس صورت گیرد، پیوند ناگسستنی با تربیت اجتماعی و شهروندی دارد و اگر این آموزش‌ها با روش‌های موثر، جذاب و متناسب با ظرفیت‌های روانی دانش‌آموزان ارائه شود به موثرترین حوزه یادگیری و اثری ماندگار در زندگی فردی و اجتماعی آنان تبدیل می‌گردد.

معروفی تصریح کرد: انسان به عنوان موجودی اجتماعی از آغاز زندگی فرایند تکامل اجتماعی خودرا شروع می‌کند، پرورش بعد اجتماعی انسان از ضروریات زیست انسانی و از اولویت‌های اصلی نظام‌های تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. 

وی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش به عنوان نظام گسترده و وسیع اجتماعی از ابزارها و نهادهای گوناگونی برای تربیت اجتماعی نسل جدید بهره می‌گیرد.

به گفته این مقام مسوول، هدف از ایجاد مدارس و دانشگاه، تقویت و پرورش تربیت اجتماعی است.

معروفی رسالت چنین همایشی را تقسیم کار ملی عنوان کرد و گفت: اغلب استان‌ها در خصوص دانش محتوایی همایش‌هایی برگزار کرده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: امروزه مفهوم آموزش مادام‌العمر مفهومی است که به بخشی از گذشته مصداق دارد و یادگیری انسان پویا و زنده یادگیری همیشگی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول