اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کار خبر داد

اعطای وام‌های 4 تا 6 درصد به مرتع‌داران/ فعالیت 17 تعاونی در جنگل‌های شمال کشور

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه وام‌های چهار تا 6 درصد توسط دولت و مجلس به مرتع‌داران خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات تا مرز 9 سال خواهد بود.

اعطای وام‌های 4 تا 6 درصد به مرتع‌داران/ فعالیت 17 تعاونی در جنگل‌های شمال کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از البرز، سید حمید کلانتری پیش از ظهر امروز در همایش ملی مرتع و مرتع‌داری کشور که در محل مرکز آموزش دکتر جوانشیر برگزار شد، گفت: 610 تعاونی موفق به فعالیت در حوزه مرتع‌داری شده‌اند.

وی افزود: اگر موفق به جلب مشارکت‌های مردمی شویم بدون شک خواهیم دید دانش بومی کشور نیز ارتقاء خواهد یافت.

معاون وزیر کار در ادامه با اشاره به از بین رفتن مراتع کشور، یادآور شد: بسیاری از مراتع کشور دچار مشکل شده‌اند و لازم است در این حوزه دقت و فعالیت ویژه‌تری داشته باشیم.

به گفته کلانتری طراحی و برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف به‌منظور رفع مشکلات در دستور کار قرارگرفته است که در این میان می‌توان به اقدامات انجام‌شده در قالب تعاونی‌ها در حوزه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه 17 تعاونی در جنگل‌های شمال کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها در راستای تقویت تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و نهال فعالیت خواهند کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: این وزارت برای تسهیل در امور تعاونی‌ها اقدام کرده است و سعی دارد با حمایت از تعاونی به ارتقاء فعالیت‌های خود بپردازد.

کلانتری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در میان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، متذکر شد: فعالیت تعاونی‌ها می‌تواند در راستای ایجاد شغل نیز کمک کند.

وی از ارائه وام‌های چهار تا 6 درصد توسط دولت و مجلس به مرتع‌داران خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات تا مرز 9 سال خواهد بود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت مدیریت درست در مراتع کشور، اظهار کرد: می‌توانیم با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق در راستای بهره‌برداری از مراتع اقدام کنیم.

کلانتری در پایان متذکر شد: مدیریت مراتع با همکاری مردم و مسئولان محقق خواهد شد و فعالیت در این حوزه به بهبود اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول