اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مخبر دزفولی خبر داد:

تصویب سیاست های فرهنگی حمایت از کالای ایرانی/ انتخاب 2 نفر از روسای دانشگاه های کشور

جلسه 807 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی برگزار شد.

تصویب سیاست های فرهنگی حمایت از کالای ایرانی/ انتخاب 2 نفر از روسای دانشگاه های کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در جلسه گذشته قرار شد که سیاست های حمایت از کالای ایرانی برای ارائه در صحن شورا تدوین شود که در جلسه امروز این سیاست‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر دزفولی گفت: در زمینه اقداماتی که در بخش‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و بخش گوناگون آموزشی دیگر باید صورت پذیرد و همچنین برای بخش‌های علمی و فناوری کشور مواردی در جلسه امروز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تاکید بر تقویت هویت ملی از اهم محورهای مورد اشاره در جلسه بود، گفت: باورمند کردن مردم به مصرف کالای ایرانی زمانی اتفاق می افتد که تقویت هویت ملی یک جریان مستمر در اقشار مختلف شود و آن زمان است که مردم برای خرید کالای ایرانی تعصب خواهند داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقویت احترام به پرچم ملی، سرود ملی و حمایت از آن در مدارس از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای تقویت هویت ملی بود.

مخبر دزفولی افزود: رقابتی کردن و فرهنگ رقابت سالم به منظور رشد کیفیت کالاها، احترام به مشتری و حقوق آن، خدمات پس از فروش از مقوله‌هایی هستند که ظاهر آن‌ها اقتصادی ولی باطن آن‌ها فرهنگی است که مراکز آموزشی و مراکز تبلیغی و ترویجی در آن موثر هستند.

وی افزود: در ساخت فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها، نمادهای کالاهای ایرانی باید برجسته شوند که سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مسئولیت لازم را پیدا کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: حمایت از شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان نیز از مواردی بود که توسط اعضا مورد تاکید قرار گرفت که قرار شد ساز و کار لازم از طریق مجاری قانونی برای تحقق این مهم طراحی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با اشاره به برگزاری جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه های کشور گفت: در این جلسه حسین خنیفر به عنوان ریس دانشگاه فرهنگیان و سید محمد هاشمی شهری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان انتخاب شدند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول