اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی:

نمایش‌های ضعیف علت حذف بخش مدرسان است/ همچنان در انتظار پرداخت کمک‌هزینه

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی عنوان کرد: خیلی‌ها از ما گله می‌کنند که چرا بخش مدرسان جشنواره حذف شده است، دراین باره باید بگویم که کمبود کمک‌هزینه و ارائه کارهای بی‌کیفیت و ضعیف باعث حذف این بخش شد.

نمایش‌های ضعیف علت حذف بخش مدرسان است/ همچنان در انتظار پرداخت کمک‌هزینه

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، چند روزی است که بحث حذف بخش مدرسان بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در بین رسانه‌ها و با گلایه برخی اساتید دانشگاه مطرح می‌شود.

در بخش مدرسان هر ساله تعدادی اثر توسط اساتید دانشگاه و با تیم دانشجویان به جشنواره تئاتر دانشگاهی راه می‌یافت، به طور مثال سال گذشته نمایش پر مخاطب «مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه اجرایش را از این جشنواره آغاز کرد.

حسین عبداللهی دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی درباره این موضوع به فارس گفت: باید بپذیریم که در چند سال اخیر بخش مدرسان بی رمق و بی کیفیت شده است نه اینکه منظورم این باشد مدرسان دانشگاه‌ها ضعیف هستند بلکه دلیل اصلی این است که کارهایی که به این جشنواره ارائه می‌شود ضعیف هستند.

وی یکی از علل این اتفاق را کمبود کمک هزینه این بخش به شمار آورد و گفت: همین امر باعث می‌شود هیچ مدرسی تشویق نشود که چند ماه وقت بگذارد و کاری برای جشنواره آماده کند بنابراین کارهایی که در این سالها رسید آنقدر کیفیت کمی داشت که بعضی‌ها حتی از خود کارهای دانشجویی هم ضعیف‌تر بودند.

عبداللهی با بیان اینکه سال گذشته از مسعود دلخواه برای اجرای نمایش دراین بخش دعوت شده بود،‌ گفت:‌ اتفاقا کار ایشان جزء کارهای خوب جشنواره بود اما عمدتا کارهای دیگر کیفیت لازم را برای عنوان مدرسان نداشت. ما پارسال هم این پیشنهاد را برای حذف بخش داشتیم و هیئت بازبین هم که از اساتید برجسته هستند پیشنهاد دادند که عنوان این بخش را عوض کنیم، چرا که باید مدرسان برجسته در این بخش حضور یابند اما اینطور نبود.

وی در ادامه افزود:‌ امسال دوباره این پیشنهاد مطرح شد که به دلیل کم کیفیتی کارها و اینکه عمدتا نمایش‌های فرستاده شده ضعیف هستند یا بخش حذف یا اسم آن تغییر کند و نام مدرسان را بر آن نگذاریم. وگرنه اگر قرار باشد این بخش وجود داشته باشد باید پیشنهاد بدهیم که اساتید برجسته همچون مهندس پور، خاکی و دلخواه و ... حضور داشته باشند.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: تصور می‌کنم از سال آینده هم باید شرایط مطلوب و خوب پیشنهادی برای اساتید برجسته داشته باشیم تا با دانشجویان کار کنند و کمک هزینه قابل قبولی برایشان داشته باشیم. خاطرم هست سال گذشته هم به استثنای چند کار، بقیه را می‌آمدند و اعتراض می‌کردند که چرا کارها ضعیف هستند! از سوی دیگر هم ما برای آسیب شناسی این موضوع قبل اعلام فراخوان با تعدادی اساتید صحبت کردیم اما بهرحال آنها هم برای هزینه‌ها درست می‌گویند و برای کار با دانشجو نیاز به بودجه مشخص دارند.

عبداللهی همچنین توضیح داد: ما برای اینکه بعدا نشان داده شود به چه دلیل کارهای بخش مدرسان را نپذیریم اگر امکانش فراهم شود و خودشان هم اجازه دهند، تمام فیلم‌هایی که ارسال کردند، نمایش می‌دهیم و دوستانی که معترض به حذف این بخش بودند، خودشان کارها را ببیند و قضاوت کنند!

وی درباره رایزنی‌ها برای تأمین بودجه جشنواره گفت: امسال به لحاظ تأمین بودجه و تخصیص آن، سال خوبی نبود. ما تا بخش مناطق و آموزش و پژوهش را برگزار کنیم، بودجه خیلی حداقلی داشتیم الان هم که نزدیک به اختتامیه جشنواره هستیم و اکثر بخش‌ها نه هزینه‌اش تأمین شده و نه وضعیتش مشخص است و اگر همینطور هم باشد ممکن است اختتامیه را هم به این شکل برگزار کنیم، در واقع کمک هزینه گروه‌ها هم هنوز پرداخت نشده است.

وی همچنین اظهار داشت:‌ امیدواریم در این چند روز مشکلات مالی ما حل شود این نکته را هم بگویم که برخی سالن‌ها امسال از ما برای اجراها پول خواستند> درحالیکه قبل تر اینطور نبود. برخی سالن‌ها هم مانند مرکز تئاتر مولوی با تمام وجود به ما کمک کردند و امکاناتشان را در اختیار ما قرار دادند. تئاتر شهر هم دوره گذشته و هم این دوره برای پلاتو اجرا، قشقایی و سالن کنفرانس کمک کردند و تالار هنر و دانشگاه هنر تهران نیز ما را همراهی کردند. 

عبداللهی با بیان اینکه برخی مجموعه‌ها هم امسال از ما پول زیادی خواستند، گفت: این درست نیست که مجموعه خانه هنرمندان و سالن انتظامی که سال‌ها مأمن و پایگاه تئاتر دانشگاهی و دانشجویان بوده است، هیچکدام برای این جشنواره و حتی اجرای عموم درخواست چنین مبالغی بکند، امیدوارم مشکلات مالی آنها هم حل شود و مثل همیشه یار و یاور جشنواره باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول